دختران بایسکل سوار فرهنگ خانه نشینی را شکستند

© Photo / Ofo دختران بایسکل سوار فرهنگ خانه نشینی را شکستند
دختران بایسکل سوار فرهنگ خانه نشینی را شکستند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ناهید بیکران 25 سال دارد و شهروند افغانستان است. وی که عضو تیم ملی بایسکل رانی زنان افغانستان نیز بود، کشورش را ترک کرده و درحال حاضر به عنوان پناهجو در یکی از مراکز پناهنده گان در شهر مس شتیتن آلمان زندگی می کند.

به گزارش اسپوتنیک ،خانم ناهید بیکران در مصاحبه اختصاصی به آژانس افغان خبر گفت؛ وضعیت بایسکل سواری نسبت به سال‌های گذشته تغییر زیاد نموده است و اکنون دختران قادر اند که در مسابقات جهانی اشتراک کرده باعث افتخار افغانستان شوند.
این بانوی جوان بیان داشت؛به هر مناسبت که در تقویم کشور وجود دارد مسابقه بایسکل سواری برگذار میشود و بیشترین اشتراک کننده آن دختران هستند. او افزود؛ با اینکه امکانات ناچیز در اختیار بایسکل سواران قرار دارد اما با آن هم دختران بایسکل سوار توانسته اند که رشد کرده و به درجه اعلی، خود شان را برسانند.
بایسکل سواران مکان مشخصی در شهر کابل ندارند که تمرین کنند و انان مجبور اند تا در کوشه و کنار شهر بروند و به تمرین بپردازند.

 

حکومت برای دختران بایسکل سواری شهرک معلمین کابل را اختصاص داده است تا آنها بتوانند در آن مکان تمرین کنند اما ناهید بیکران می‌گوید؛ مکان اختصاص داده شده امنیت جانی برای دختران ندارد و بانوان با ترس و حراس از چوک دهمزنگ مدت دو ساعت را رکاب میزنند تا به آنجا برسند و مدت دو ساعت را نیز در راه برگشت رکاب می زنند.
وی می‌گوید؛ مردم دو سال پیش دید منفی به دختران بایسکل سوار داشتند و زمانی که آنان بایسکل رکاب میزدند، مردم به طرف انها سنگ می‌انداختند اما اکنون با گذشت دو سال این دید منفی تغییر کرده است و بیشتر مردم دختران را تشویق میکنند تا ورزش کنند و بایسکل سوارشوند.
ناهید بیکران بیان می‌دارد؛ دختران نیز میتواند همانند پسران بایسکل سواری کنند و هیچ مانع دینی برای ورزش دختران وجود ندارد و نه از نظر قانون افغانستان مشکل سد راه ورزشکاران دختران شده میتواند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала