189 میلیون دالر بسته تشویقی بانک جهانی به افغانستان

© Sputnik / Mihail Kutuzovدالر
دالر - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سخنگوی وزارت مالیه افغانستان گفت: این وزارت درازای مبارزه با فساد و ایجاد اصلاحات در 5 بخش کلیدی، از طریق صندوق وجهی بازسازی افغانستان 189 میلیون دالر را ازسوی بانک جهانی حصول کرده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از فارس، مقام‌ها در وزارت دارایی افغانستان می‌گویند، که افغانستان 189 میلیون دالر را از سوی بانک جهانی در ازای مبارزه با فساد و ایجاد اصلاحات در ۵ بخش کلیدی به صورت تشویقی بدست آورده است.

اجمل حمید عبدالرحیم زی سخنگوی وزارت مالیه افغانستان امروز سه شنبه (23 جوزا) در یک نشست خبری در کابل گفت، که این مقدار پول روز گذشته بدست شده است.

افغانستان عضو بانک سرمایه گذاری زیربنایی آسیا شد - اسپوتنیک افغانستان
افغانستان عضو بانک سرمایه گذاری زیربنایی آسیا شد

عبدالرحیم زی افزود، که این وزارت درازای مبارزه با فساد و ایجاد اصلاحات در 5 بخش کلیدی، از طریق صندوق وجهی بازسازی افغانستان 189 میلیون دالر را روز گذشته از طرف بانک جهانی بدست آورده است.

وی افزود: وزارت مالیه افغانستان این مقدار پول را در ازای اصلاحات در بخش‌های منابع درآمدی، تشکیلاتی، مدیریت مالیات، مؤثریت کمک‌ها و بودجه سازی ولایتی به دست آورده است.

به گفته وی، براساس تفاهمنامه‌ای که میان حکومت افغانستان و بانک جهانی در سال 2016 میلادی به امضا رسیده، افغانستان متعهد به آوردن اصلاحات در این 5 بخش در مدت 2 سال شده است.

بانک جهانی متعهد شده که با عملی شدن این اصلاحات، 900 میلیون دالر را تا سال 2018 میلادی به صورت تشویقی به دولت افغانستان واگذار کند.

سخنگوی وزارت مالیه می‌گوید، که این وزارت از 900 میلیون دالری که بانک جهانی درازای اصلاحات وعده داده تاکنون 550 میلیون دالر بدست آورده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала