مقامات کوریای شمالی دانشجوی امریکایی را آزاد کرد/ او در کما است

© AP Photo / Jon Chol JinАрест американского студента Отто Фредерика Вомбиера в КНДР
Арест американского студента Отто Фредерика Вомбиера в КНДР - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
اتو فردریک ومبیر دانشجوی امریکایی که به تاریخ 13 جون توسط مقامات کوریای شمالی آزاد شد در حال حاضر در کما به سر می برد.

به گزارش اسپوتنیک، واشنگتن پست به نقل از مادر و پدر اتو فردریک ومبیر نوشت، ومبیر از کوریای شمالی به پایگاه نظامی ایالات متحده امریکا و از آن جا به ساپورو جاپان انتقال می یابد. پس از آن ومبیر از آنجا به شهر اصلی اش سینسیناتی در اوهایو فرستاده می شود.

بیرق کوریای شمالی - اسپوتنیک افغانستان
پهپاد کوریای شمالی از سیستم دفاع راکتی امریکا تصویربرداری کرد

در این گزارش آمده است، که ومبیر بیش از یک سال می شود که در کما به سر می برد و آخرین بار پیش از کما او را در جریان محاکمه در ماه مارچ در دادگاه به حالت عادی دیده شده است.

اتو فردریک ومبیر در سال 2015 با گروه گردشگران به پکن رفت و از آنجا توسط پولیس کوریای شمالی دزدیده شد و به کوریای شمالی انتقال داده شد.

ومبیر در دادگاه عالی کوریای شمالی به جرم تضعیف وحدت مردم کوریا محکوم به 15 سال حبس شده بود.

در همین حال رکس تیلرسون وزیر امور خارجه امریکا با انتشار بیانیه گفت: دولت امریکا به دستور دونالد ترامپ رئیس جمهور ایالات متحده امریکا کار برگشت ومبیر را به پایان رسانیده و به زودی آقای ومبیر به خانواده اش خواهد پیوست.  

همچنین در این بیانه آمده است، که کار روی بازگشت سه شهروند دیگر ایالات متحده امریکا نیز جریان دارد، تا آنها نیز از بند مقامات کوریای شمالی آزاد شوند.

تنش بین ایالات متحده امریکا و کوریای شمالی برای سالهای زیادی جریان دارد و هر دو کشور پیوند دیپلماتیک ندارند. منافع واشنگتن در پیونگ یان را سفارت سویدن به عهده دارد. 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала