چگونه مسکو به اطلاعات بم اتمی آمریکا دست یافت

© Photo / kremlin.ruچگونه مسکو به اطلاعات بم اتمی آمریکا دست یافت
چگونه  مسکو به اطلاعات بم اتمی آمریکا دست یافت - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ولادیمیر پوتین در مصاحبه با اولیور ستون گفت که کشورش در زمان مسابقه هسته ای مسکو و واشتنگتن برای ساخت بمب اتمی در دهه پنجاه از قرن گذشته، اطلاعات فراوانی از دانشمندان هسته ای آمریکا کسب کرد .

به گزارش اسپوتنیک ، ولادمیر پوتین رییس جمهور روسیه تاکید کرد که کشورش در زمان مسابقه هسته ای مسکو و واشتنگتن برای ساخت بمب اتمی در دهه پنجاه از قرن گذشته، اطلاعات فراوانی از دانشمندان هسته ای آمریکا کسب کرد.
وی در گفت وگوییبا اولیور استون گفت:" زمانی که آمریکا به بم هسته ای دست یافت و اتحاد جماهیر شوروی با جدیت در مسیر ساخت بمب هسته‌ای حرکت کرد، تیم بزرگی از دانشمندان هسته ای از جمله دانشمندان هسته‌ای خارجی و در راس آنها دانشندان آلمانی، برای توسعه برنامه هسته ای شوروی تلاش می کردند.
به نوشته "روسیه الیوم" پوتین در ادامه خاطره "جولیوس و اتل روزنبرگ" زوج آمریکایی را یادآوری کرد که سال 1953 به اتهام دادن اسرار بمب هسته ای آمریکا به شوروی سابق در آمریکا اعدام شدند. وی افزود: این زوج اطلاعات بمب هسته ای آمریکا را از دانشمندان سازنده بمب اتمی آمریکا به دست آورده بودند.
رییس جمهور روسیه خاطرنشان کرد که این دانشمندان خطر سلاح اتمی را که ساخته بودند، به خوبی درک کرده بودند و دانشمندانی که در آمریکا در زمینه ساخت بمب اتمی تلاش کرده بودند، به نظر می رسید از سیاستمداران آمریکایی آگاه تر و فهمیده‌تر بودند؛ آنها از روی عمد این اطلاعات را در اختیار کشور ما قرار دادند تا توازن هسته ای در جهان برقرار شود.
وی در پایان گفت:"کسانی که در شرایط کنونی برای تغییر توازن هسته‌ای جهان تلاش می کنند، سخت در اشتباهند"!

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала