هشدار مستقیم ولادیمیر پوتین به امریکا و ناتو

© Sputnik / Alexei Druzhininهشدار مستقیم ولادیمیر پوتین به امریکا و ناتو
هشدار مستقیم ولادیمیر پوتین به امریکا و ناتو - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری فدراسیون روسیه گفت که این کشور به تهدیدهای ضدروسی رو به افزایش پیمان اتلانتیک شمالی (ناتو) و گسترش سیستم دفاع راکتی امریکا در اروپا پاسخ مناسب می دهد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، پوتین این اظهارات را در مصاحبه برای فیلم مستندی که با اولیور استون  کارگردان امریکایی انجام داده است، اعلام کرد.

رسانه های روسی بخش دیگری از سخنان رئیس جمهوری روسیه را در این فیلم منتشر کردند که وی به دو تهدید عمده امنیتی برای روسیه از سوی غرب اشاره کرد.

رئیس جمهوری روسیه در این باره گفت: "تهدید نخست، استقرار سیستم دفاع راکتی در مجاورت مرزهای روسیه در کشورهای شرق اروپا است".

وی افزود: "تهدید دیگر این است که تجهیزات و سیستم‌های دفاع راکتی امریکایی در نزدیک مرزهای روسیه می تواند در طول چند ساعت به سیستم پرتاب راکت‌های تهاجمی تبدیل شود".

پوتین اظهار کرد: "با استقرار این سیستم‌های راکتی، روسیه در محاصره قرار می گیرد".

وی همچنین ادامه داد: "در شرق اروپا راکت‌های رهگیر در کشتی‌های جنگی مستقر می شوند و این کشتی‌ها در دریای مدیترانه و شمال و سواحل ایالت الاسکا همیشه حضور دارند".

رئیس جمهوری روسیه گفت: "این اقدام های امریکا اشتباه بزرگی است. در واقع شرکای ما مرتکب اشتباه راهبردی می شوند، زیرا به تمامی این اقدام ها پاسخ مناسب می دهیم که به معنای آغاز دور جدید رقابت های تسلیحاتی خواهد بود".

پوتین تصریح کرد: "پاسخ روسیه به اقدامات امریکا به مراتب کم هزینه تر خواهد بود، اما موثر است، به این وسیله به اصطلاح موازنه راهبردی را حفظ می کنیم و این موضوع بسیار مهمی است".

رئیس جمهوری روسیه افزود: "بر هم زدن موازنه هسته ای در جهان اشتباهی بزرگ است. در آستانه ساخت بمب اتمی، دانشمندانی که علوم مربوط به این بمب را به شوروی تحویل دادند، به این موضوع (برقراری موازنه اتمی) پی برده بودند".

وی گفت: "زمانی که امریکا بمب اتمی ساخت، اتحاد شوروی وقت شروع به اجرای برنامه هسته ای برای این نوع سلاح کرد و آن زمان دانشمندان بومی و خارجی و نخست کارشناسان آلمانی در این زمینه کار می کردند".

پوتین تاکید کرد: "سازمان های جاسوسی شوروی اطلاعات گسترده ای در باره بمب اتمی از امریکا کسب کردند و زمانی که دانشمندان به خطر این بمب پی بردند، دانش ساخت آن را به دولت شوروی ارائه کردند".

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала