پنتاگون: ایالات متحده امریکا به ارزش 12 میلیارد دالر به قطر F-15 می فروشد

© Sputnik / Grigoriy Sisoev /  مراجعه به بانک تصاویر US McDonnell Douglas F-15 Eagle twin-engine and all-weather tactical fighter
US McDonnell Douglas F-15 Eagle twin-engine and all-weather tactical fighter - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
پنتاگون خبر فروش جنگنده امریکایی McDonnel Douglas F-15 Eagle به قطر را به ارزش 12 میلیارد دالر که پیش از آن توسط رسانه ها به نشر رسیده بود، تایید کرد

به گزارش اسپوتنیک، شبکه سی ان ان به نقل از بیانیه راجر کیبینس نماینده وزارت دفاع امریکا گزارش داد، که جیمز متیس وزیر دفاع امریکا با خالد بن محمد العطیه وزیر دفاع قطر دیدار کرده، تا در باره گام های نهایی قطر برای خرید هواپیماهای جنگنده اف-15 به توافق برسند. این معامله که به ارزش نزدیک به 12 میلیارد دالر است، جهت تقویت همکاری های امنیتی میان ایالات متحده و قطر صورت می گیرد.

جنگنده اف-15 ائتلاف عربی در عربستان سقوط کرد - اسپوتنیک افغانستان
جنگنده اف-15 ائتلاف عربی در عربستان سقوط کرد

همینطور نماینده وزارت دفاع به این اشاره کرد، در نشست که  متیس و عطیه روز چهارشنبه داشتند، آنها روی موضوع امنیتی، عملیات در برابر داعش و کاهش تنش ها بین قطر و تعدادی از کشورهای عربی منطقه خلیج فارس با هم گفتگو کردند.

تا هنوز تعداد دقیق اف-15 که واشنگتن به دوحه بفروشد، معلوم نیست. اما روزنامه بلومبرگ پیش از این گزار ش داده بود، که ایالات متحده به تعداد 36 فروند اف-15 به قطر می فروشد.

در 18 نومبر سال گذشته رسانه ها گزارش دادند، که ایالات متحده امریکا به تعداد 72 فروند جنگنده اف-15 به ارزش 21.1 میلیارد دالر به قطر به فروش می رساند.

جنگنده McDonnel Douglas F-15 Eagle امریکایی از نسل چهارم جنگنده تاکتیکی امریکا است که در سال 1970 توسط شرکت مک دانل داگلاس ساخته شد و نزدیک به 1200 فروند انواع مختلف این جنگنده به بازار عرضه شده است. 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала