نماینده پیشین امریکا در ناتو: بحران افغانستان باید از طریق راهکارهای سیاسی حل شود

© AFP 2023 / JOHN THYSUS Ambassador to NATO Douglas Lute
US Ambassador to NATO Douglas Lute - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نماینده دائم پیشین امریکا در ناتو گفت، که اهداف سیاسی که از طریق نظامی حمایت شوند، برای ایجاد راه‌حل سیاسی بین حکومت افغانستان و طالبان الزامی است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، روزنامه «پی.بی.اس» نوشت، «داگلاس لوت» جنرال بازنشسته در یک  مصاحبه تلویزیونی درباره افزایش اختیارات نظامی پنتاگون گفت: تعیین افزایش نیرو توسط پنتاگون، نگرانی‌ها برای عدم انسجام این نظامیان را در افغانستان افزایش می‌دهد.

وی افزود که برخی مسائل دیگر نیز در افزایش سطح نیروها در افغانستان تاثیرگذار است.

جنرال امریکایی اظهارداشت: مایلم بدانم که تصمیم دولت درباره دیگر جنبه‌های این مسئله از جمله جنبه سیاسی، دیپلماتیک، کمک اقتصادی، نقش جامعه اطلاعاتی چیست و اینکه چطور همه این جوانب مختلف به صورت منسجم در یک جا جمع خواهند شد.

Официальный представитель МИД РФ Мария Захарова во время брифинга в Москве - اسپوتنیک افغانستان
زاخارووا: تصمیم ایالات متحده در مورد افزایش نیروهایش در افغانستان بدون یک استراتژی حساب شده انجام می شود

داگلاس لوت که در سال‌های 2013 تا 2017 نماینده دائم امریکا در ناتو بود، در مورد چگونگی تصمیم‌گیری درباره افزایش نیرو گفت: معمولا شورای امنیت ملی نقش نظارتی و هماهنگی را ایفا می‌کند تا اطمینان حاصل شود که استراتژی در طول زمان منسجم خواهد ماند.

وی در پاسخ دیگری موافقت خود را با طرح جنرال «جیمز ماتیس» وزیر دفاع و جنرال «مک مستر» مشاور امنیت ملی امریکا برای افزایش نیرو در افغانستان اعلام کرد.

جنرال بازنشسته امریکایی تاکید کرد که تا 10 هزار نظامی بیشتر در افغانستان موافق است.

لوت ادامه داد، که با این وجود فکر نمی‌کنم در نهایت شمار نظامیان به تنهایی تعیین‌کننده خواهد بود.

U.S. Defense Secretary James Mattis gestures during a press briefing on the campaign to defeat ISIS at the Pentagon in Washington, U.S., May 19, 2017 - اسپوتنیک افغانستان
رئیس پنتاگون: دولت ترامپ اشتباهات اوباما را در افغانستان تکرار نمی کند

وی تصریح کرد: شمار نظامیان به تنهایی باعث پیروزی در این جنگ نخواهد شد و بن‌بست موجود در بعد سیاسی این معادله قرار دارد.

داگلاس لوت درباره چالش‌های سیاسی افغانستان نیز فساد بالا در حکومت افغانستان را یکی از دلایل بن بست موجود سیاسی در افغانستان اعلام کرد.

جنرال بازنشسته امریکایی در ادامه نیز به بن‌بست سیاسی بین افغانستان و کشورهای همسایه این کشور و بطور ویژه پاکستان اشاره کرد.

وی افزود: ما در افغانستان شاهد معادله دیپلماتیک منطقه‌ای بسیار پیچیده‌ای هستیم بطوری که تمام کشورهای منطقه تا حدی بر وقایع داخلی افغانستان تاثیرگذار هستند.

لوت در ادامه تصریح کرد: برای پایان جنگ افغانستان، هدف سیاسی که از طریق نظامی نیز حمایت می‌شود برای ایجاد یک راه‌حل سیاسی بین حکومت افغانستان و طالبان الزامی است.

بنابراین برای حل بحران افغانستان ما باید به راهکارهای سیاسی در افغانستان روی آوریم.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала