کار ساخت نخستین خط متروبس در کابل آغاز می شود

© Sputnik / Maksim Blinovمترو
مترو - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
به گفته سرپرست شهردار کابل امروز( پنجشنبه، ۲۵جوزا) کار ساخت نخستین خط متروبس در شهر کابل آغاز می‌‎شود.

به گزارش اسپوتنیک، عبدالله حبیب‌زی سرپرست شهرداری کابل امروز در یک نشست خبری اعلام کرد، که کار ساخت نخستین خط متروبس در شهر کابل آغاز و تا یک سال دیگر به بهره برداری سپرده می‌شود.
آقای حبیب‌زی افزود، که در اواخر سال جاری کار ساخت یک خط متروبس دیگر نیز در شهر کابل آغاز خواهد شد.
او علاوه کرد که قرار است تا سه سال آینده ۱۱۱کیلومتر خط متروبس در شهر کابل فعال شود.

مترو مسکو برای اولین بار در سال 1935 افتتاح شد و در  نهایت به یک سیستم عظیم حمل و نقل سریع پهن در زیر زمین پایتخت روسیه تکامل یافت. امروز مترو مسکو با بیش از 200 ایستگاه و بیش از 200 مایل راه آهن در خدمت مردم قرار دارد. - اسپوتنیک افغانستان
وقتی ریل به راه می افتد: مترو مسکو 82 ساله شد +عکس

آقای حبیب زی از موقعیت این متروبس جزئیات ارائه نکرد اما گفته می‌شود، که این متروبس از چهار راه برکی  آغاز تا چهار راهی سرای شمالی می‌رسد.
نبود زیرساخت‌های معیاری، کانالیزسییون و عدم تطبیق قوانین ترافیکی از چالش‌های ترانسپورتی در شهر کابل به شمار می‌رود.
شهرداری کابل امروز قرار داد ۱۶پروژه جاده سازی را نیز با شرکت‌های که در دواطلبی برنده شدند به امضا رساند.
سرپرست شهرداری کابل از شفافیت در قراردادها و نحوه‌ی کار اطمینان داد و گفت نواقص که در قراردادهای گذشته وجود داشت را برطرف کرده است.
وی بیان داشت، که شهرداری کابل قراردادها را به گونه‌ی برقی بررسی می‌کند که این نخستین بار است که در این اداره چنین  تغییر رونما شده است.
سرور دانش معاون دوم ریاست‌جمهوری که در این نشست حضور داشت نیز گفت، که در برابر فساد اداری و سواستفاده‌ها مخصوصآ در جمع‌آوری عواید از مرکز شهرداری گرفته تا نواحی شهر کابل باید مبارزه‌ی قاطع و همه‌جانبه صورت گیرد.
وی بیان کرد که ریاست شهرداری مکلف است در کنار قانون اصلی شهرداری، تمام قوانین، لوایح و تمام پلان‌های مربوط به این اداره را از نو بازنگری و مطابق شرایط و نیازهای کنونی آماده کند.
آقای دانش تاکید کرد که شهردارها باید مطابق قانون اساسی از طریق انتخابات تعیین شوند. او ابراز امیدواری کرد که همزمان با برگزاری انتخابات ریاست‌جمهور، پارلمانی و شورای‌های ولایتی، حکومت افغانستان بتواند انتخابات شهرداری را نیز برگزار کند.
آقای دانش با اشاره به تراکم نفوس و وسایط نقلیه در شهر کابل گفت لازم است که مدیریت ترافیک از وزارت داخله به شهرداری منتقل شود.
آقای دانش از شهروندان کشور به ویژه علما، جامعه مدنی و جوانان خواست که نه در شعار بلکه در عمل شهر را خانه خود بدانند و برای بهبود وضعیت خانه و محل سکونت از هیچ کوشش دریغ نکنند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала