مواضع داعش در منطقه تورا بورا توسط نیروهای هوایی ارتش افغانستان بمباران شد

© Photo / U.S. Armyشرکت هواپیماهای آمریکایی در عملیات جنگی علیه طالبان در شمال افغانستان
شرکت هواپیماهای آمریکایی در عملیات جنگی علیه طالبان در شمال افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت دفاع ملی کشور تایید کرد، که نیروهای هوایی این وزارت، مواضع گروه تروریستی داعش در منطقه تورا بورا ولسوالی پچیراگام ولایت ننگرهار را بمباران کرده اند.

به گزارش اسپوتنیک، دولت وزیری سخنگوی وزارت دفاع در مصاحبه با رسانه ها گفت، که نیروهای هوایی ارتش ملی روز گذشته (چهارشنبه ۲۴ جوزا) منطقه تورا بورا هرا بمباران کردند.

آقای وزیری افزود، که نیروهای امنیتی و دفاعی کشور به هدف نابودی تروریستان داعشی، برای عملیات زمینی نیز آمادگی گرفته اند.

یک سرکرده ارشد داعش در افغانستان کشته شد - اسپوتنیک افغانستان
داعش «تورا بورا» خانه قدیمی اسامه بن لادن را تصرف کرد

سخنگوی وزارت دفاع تاکید کرد، که برای سرکوب و نابودی تروریستان داعشی در منطقه تورا بورا در صورت ضرورت از نیروهای هوایی بین‌المللی نیز کمک گرفته خواهد شد.
مقام‌های محلی در ولایت شرقی ننگرهار دیروز تأیید کردند که منطقه استراتژیک توره بوره به دست تروریستان داعشی افتاده است. این منطقه کوهستانی زمانی مخفیگاه اسامه بن لادن، رهبر پیشین القاعده بود. این منطقه پیش از داعش، در کنترل طالبان بود.
در همین حال روز گذشته نمایندگان مشرقی در مجلس نمایندگان نیز از قوت گرفتن داعش در ننگرهار به شدت ابراز نگرانی کرده و از تهدیدهای این گروه هشدار دادند.
نمایندگان مردم مشرقی گفتند که اسناد موثقی در دست دارند که داعش در ننگرهار با چرخبال‌های ناشناس اکمال و تجهیز می شوند و ۴ یا ۵ نفر در درون حکومت با سرنوشت مردم افغانستان بازی می کنند.
نمایندگان مشرقی تاکید کردند که یا حکومت و یا امریکا از پروژه داعش در افغانستان حمایت می کند و اگر حکومت برای سرکوب این گروه اقدام نکند، مردم خود تصمیم خواهند گرفت و آنگاه هرکاری که لازم ببینند انجام می دهند.    

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала