حوادث تروریستی صبر مردم را به پایان رسانده است

© AFP 2023 / Jim Watsonاشرف غنی
اشرف غنی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دبیر کل سازمان ملل در دیدار با «محمد اشرف غنی» رئیس جمهوری افغانستان از روند صلح افغانستان حمایت کرد و گفت که این سازمان در کنار مردم این کشور خواهد ماند. رئیس جمهوری افغانستان در این دیدار گفت که حوادث تروریستی، صبر مردم را به پایان رسانده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، ریاست جمهوری افغانستان روز پنجشنبه گزارش داد که «آنتونیوگوترش» در دیدار اشرف غنی حوادث تروریستی اخیر کابل را محکوم کرد و با مردم و دولت افغانستان ابراز همدردی کرد.
وی افزود: تروریست ها دشمن بشریت هستند و باید با آنها بصورت مشترک مبارزه شود.
دو طرف در این دیدار پیرامون موضوعات مختلف، به ‌ویژه صلح، ثبات، امنیت، مبارزه با تروریسم و مسایل منطقه ای بحث و تبادل نظر کردند.
رئیس جمهوری افغانستان با اشاره به ‌خطر تروریسم و سازمان‌های جنایت کار تروریستی فرامنطقه ای که کشورهای جهان را تهدید می ‌کنند و حوادث اخیر در افغانستان به ویژه کابل، صبر و تحمل مردم افغانستان را به پایان رسانده است.
اشرف غنی بر ارزیابی و آوردن اصلاحات در مأموریت معاونت سازمان ملل متحد در افغانستان تأکید کرده و گفت: انتظار می ‌رود که تا شش ماه در این موضوع شاهد نتایج مثبت باشیم.
دوطرف در رابطه به راه‌های تأمین صلح و ثبات بحث و تبادل نظر کرده و تامین صلح را راه اساسی برقراری امنیت در این کشور دانستند.
رئیس جمهوری افغانستان در باره در باره دیدار اخیر خود با با نخست وزیر پاکستان و توافق برای نشست گروه هماهنگی چهارجانبه افغانستان، پاکستان، چین و آمریکا به ‌منظور گسترش صلح در افغانستان، به سرمنشی سازمان ملل متحد معلومات داد.
اشرف غنی گفت که افغانستان اکنون با کشورهای آسیای میانه از جمله، ترکمنستان، ازبکستان، تاجکستان، قرغیزستان و همچنین با جمهوری اسلامی ایران و چین روابط خوب اقتصادی، تجارتی و تزانزیتی را برقرار کرده‌است.
گوترش روز گذشته (چهارشنبه) در یک سفر از پیش اعلام نشده وارد کابل شد و بلافاصله پس از ورود به پایتخت در اردوگاه مهاجران افغان در حومه این شهر حضور یافت و با مهاجرین به گفت و گو پرداخت.
دبیر کل سازمان ملل همچین با «عبدالله عبدالله» رئیس اجرائی دولت افغانستان دیدار کرد.
وی در صحفه اجتماعی خود نوشته بود که برای گفت وگو در باره تامین صلح در افغانستان وارد کابل شده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала