پوتین : حاضرم به رئیس سابق اف بی آی پناهندگی سیاسی بدهم

© Sputnik / Michael KlimentyevПрезидент РФ Владимир Путин во время ежегодной специальной программы "Прямая линия с Владимиром Путиным"
Президент РФ Владимир Путин во время ежегодной специальной программы Прямая линия с Владимиром Путиным - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
کومی هفته گذشته در نشستی با حضور نمایندگان سنای آمریکا، ترامپ را بارها به «دروغگویی» متهم کرده و گفته بود که مجبور شده تا مکالمات خود با او را برای جلوگیری از تحریف احتمالی در آینده، مستند کند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ریانووستی ، پوتین در تماس سالانه خود با شهروندان روسیه که مستقیم از شبکه های تلویزیونی پخش می شد، یاداوری کرد که کومی به تازگی گفته است، اطلاعات دیدارهای محرمانه خود با رئیس جمهوری آمریکا را ثبت کرده و بخشی از آنها را در اختیار رسانه ها قرار داده است.
رئیس جمهوری روسیه گفت: این اظهارات کومی بسیار عجیب است و بر اساس گفته، رئیس یک سازمان امنیتی سخنان فرمانده کل قوای کشور را ضبط کرده و از طریق دوست خود در اختیار رسانه ها قرار داده است.
پوتین نتیجه گیری کرد: با این وصف جیمز کومی فرقی با ادوارد اسنودن ندارد.
اسنودن سال 2013 از محل کار خود در مرکزی متعلق به اداره امنیت ملی آمریکا در هاوایی به هانگ کانگ گریخت و هزاران مدرک طبقه بندی شده جاسوسی و امنیتی این کشور را در اختیار روزنامه نگاران قرار داد که به رسوایی بزرگ برای واشنگتن منجر شد و بدین ترتیب تحت پیگرد دولت آمریکا قرار گرفت.وی پس ازباطل شدن پاسپورتش توسط آمریکا به روسیه رفت و با کسب پناهندگی موقت در این کشور زندگی می کند.
رئیس جمهوری روسیه در مورد جیمز کومی گفت: در این صورت کومی را نمی توان رئیس سازمان امنیت محسوب کرد بلکه دیده بان حقوق بشر بود که از موضع مشخصی دفاع می کند.
وی افزود: اگر کومی تحت پیگرد قضایی قرار گیرد روسیه برای دادن پناهندگی سیاسی به وی آمادگی دارد. این فرد باید از موضع ما آگاه شود.
پوتین همچنین خاطرنشان کرد که کومی در اعترافات خود هیچ سخنی در باره روسیه و ادعاهایی که برای مداخله آن در انتخابات امریکا شده نگفته است.
کومی هفته گذشته در نشستی با حضور نمایندگان سنای آمریکا، ترامپ را بارها به «دروغگویی» متهم کرده و گفته بود که مجبور شده تا مکالمات خود با او را برای جلوگیری از تحریف احتمالی در آینده، مستند کند.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала