واکنش المان و اتریش به تحریم جدید امریکا علیه روسیه

© Sputnik / Ilya Pitalev /  مراجعه به بانک تصاویر گازپروم
گازپروم - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مقامات بلند پایه آلمان و اتریش روز ضمن انتقاد شدید از اعمال تحریم جدید آمریکا علیه روسیه، عنوان کردند که این تحریم ها می تواند بر تجارت اروپا و گازرسانی از روسیه تاثیر بگذارد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل رسانه ای روسیه ، روز چهارشنبه نمایندگان مجلس سنای آمریکا قانون جدید تحریم ها علیه روسیه را با اکثریت آراء به تصویب رساندند و در آن بخش های کلیدی کشور روسیه همچون اقتصاد را مورد توجه قرار دادند.
همچنین در این قانون افرادی که در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 آمریکا دخالت داشتند مورد توجه قرار گرفتند. لایحه مربوط به روسیه به قانون تحریم ها علیه ایران ضمیمه شده است.
اما اعمال تحریم های جدید از سوی کنگره آمریکا واکنش های مختلفی در جهان را بر انگیخته است. در بیانیه ای که به طور مشترک از طرف زیگمار گابریل وزیر امور خارجه آلمان و کریستین کرن صدر اعظم اتریش صادر شده است، بر اهمیت اتحاد و تصمیم گیری مشترک و واحد، در قبال مسائلی همچون اوکراین تاکید شده است.
این دو مقام اروپایی ضمن اشاره به بخشی از لایحه تحریم های آمریکا علیه روسیه که در خصوص خط لوله 'نرد استریم' که تامین کننده گاز آلمان و چند کشور دیگر اروپایی است و آمریکا از ادامه فعالیت این خط لوله مخالفت کرده است، ابراز داشتند: ما تهدید غیر قانونی و خارج از محدوده (اروپا) را، علیه شرکت های اروپایی نمی پذیریم.
گابریل و کرن دولت آمریکا را به کمک کردن به شرکت های گازرسان آمریکایی در قبال رقبای روسی متهم کردند. آن ها ضمن احتمال جریمه شدن شرکت های اروپایی شرکت کننده در پروژه 'نورد استریم' عنوان داشتند که این مساله ابعاد جدید و بسیار منفی در روابط اروپا و آمریکا را نشان می دهد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала