پس از چند روزه جنگ در ننگرهار داعش بر طالبان پیروز شد

© AFP 2023 / Tauseef Mustafaپس از چند روزه جنگ در ننگرهار داعش بر طالبان پیروز شد
پس از چند روزه جنگ در ننگرهار داعش بر طالبان پیروز شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
گروه دولت اسلامی یا داعش پس از چندین روز درگیری، سرانجام ساحۀ استراتیژیک توره بوره را در شرق افغانستان از تصرف طالبان بیرون آورده‌اند.

به گزارش سپوتنیک، به نقل ازخامه پرس،باشنده‌گان ولسوالی پچیراگام ولایت ننگرهار به رسانه‌ها گفته‌اند که پس از درگیری‌های اخیر میان داعش و طالبان، دولت اسلامی موفق به گرفتن ساحۀ توره بوره شده‌است.

پیش از این ولسوال پچیراگام گفته بود که گروه دولت اسلامی می‌خواهد پناه‌گاه‌های غار توره‌بوره را در این ولسوالی به تصرفش در آورد.

در درگیری‌هایی که از چندی به این‌طرف میان گروه طالبان و داعش در این ساحه صورت گرفته، در حدود دو هفتۀ اخیر کشته‌شدن ده‌هاتن از هردو طرف گزارش شده‌است.

در همین حال گفته می‌شود صدها خانه‌واده در پی این درگیری‌ها در ولسوالی پچیراگام ننگرهار بی‌جا شده‌اند.

هرچند محمد رادمنش، معاون سخن‌گوی وزارت دفاع تصرف توره‌بوره توسط داعش را رد کرده گفته‌است که نیروهای ارتش ملی در ساحه مصروف عملیات نظامی هستند و قوت‌های توپ‌چی و هوایی نیز در حمایت‌شان قرار دارند.

این در حالی‌ست که روز گذشته مجلس نماینده‌گان افغانستان نسبت به این مسئله به شدت اظهار نگرانی کرد و خواهان اقدام جدی حکومت گردید.

ظاهر قدیر، معاون پیشین این مجلس هشدار داد که اگر حکومت اقداماتی را به خاطر شکست داعش روی‌دست نگیرد مردم اقدام خواهند کرد.

با این حال، توره‌بوره یکی از ساحات کلیدی کوهستانی در شرق افغانستان است که در زمان سقوط رژیم طالبان، اسامه بن لادن رهبر شبکۀ القاعده و رهبران طالبان از حمله‌های هوایی نیروهای ایتلاف بین‌المللی به آن جا پناه برده بودند و تا آخرین لحظات نیز هراس‌افگنان در آن مقاومت کردند.

اکنون یک‌بار دیگر نگرانی وجود دارد که در صورت تصرف پناه‌گاه‌های غار توره‌بوره توسط گروه دولت اسلامی، این ساحه به مرکز اصلی داعش بدل گردد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала