مرکل در باره نقض قوانین بین المللی به امریکا هشدار داد

© AP Photo / Geert Vanden Wijngaertمرکل در باره نقض قوانین بین المللی به امریکا هشدار داد
مرکل در باره نقض قوانین بین المللی به امریکا هشدار داد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
به گزارش سپوتنیک،به نقل از روزنامه آلمانی "دی ولت"، نمایندگان مجلس سنای آمریکا روز پنجشنبه با 98 رأی موافق و دو رأی مخالف یک بسته تحریمی که خواستار اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران و روسیه است را به تصویب رساندند. طرح تحریم روسیه در قالب متمم به تحریم‌های ایران، الحاق شده بود.

بعد از انتقاد شدید "زیگمار گابریل" وزیر امور خارجه آلمان به این مسئله حالا "آنگلا مرکل"، صدر اعظم آلمان نیز علیه این اقدام آمریکا سخن گفته  و به آمریکا درباره نقض قوانین بین المللی هشدار داده است.

وی علیه تصمیم سنای آمریکا برای گسترش تحریم ها علیه روسیه سخن گفته و "استفان زایبرت"، سخنگوی دولت آلمان امروز در سخنانی در برلین اظهار داشت که این عجیب است که در تحریم رفتار روسیه اقتصاد اروپا باید هدف تحریم قرار گیرد. این طور نباید باشد.

 «کریستین کارن»، صدر اعظم اتریش و «زیگمار گاربریل»، وزیر خارجه آلمان نیز در بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند این مصوبه، می‌تواند بر مبادلات مربوط به انتقال گاز از روسیه اثر بگذارد.

«کارن» و «گابریل» با اشاره به بندی از مصوبه سنا که خواستار مخالفت آمریکا با پروژه انتقال مستقیم گاز روسیه از طریق خط لوله گازی «نورد استریم-2» در بحیره بالتیک به آلمان است نوشته‌اند: «ما نمی‌توانیم تهدید تحریم‌های غیرقانونی و برون‌مرزی علیه شرکت‌های اروپایی را بپذیریم.»

آنها همچنین واشنگتن را به تلاش برای کمک به شرکت‌های تأمین‌کننده گاز آمریکایی به بهای لطمه به رقبای روسی آنها متهم کرده‌اندو آنها گفته‌اند حذف شرکت‌های اروپایی شریک در پروژه نورد استریم، «یک جنبه جدید و بسیار منفی به روابط آمریکا و اروپا اضافه می‌کند.»

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала