انتقاد محمد محقق ازکم کاری نهادهای امنیتی در مهار حمله اخیر در کابل

© Sputnik / M.Naderi انتقاد محمد محقق ازکم کاری نهادهای امنیتی در مهار حمله اخیر در کابل
انتقاد محمد محقق ازکم کاری نهادهای امنیتی در مهار حمله اخیر در کابل - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
معاون دوم ریاست اجراییه حکومت را در تأمین امنیت در کشور ناکارا می‎داند و تأکید دارد که نا رسایی‎ها در نهادهای امنیتی باعث وقوع رویدادهای خونین در کشور می‎شوند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، محمد محقق، معاون دوم ریاست اجراییه در واکنش به حملۀ مهاجمان بر مسجد الزهرا در کابل، از آنچه که موجودیت کاستی‎ها در نهادهای امنیتی می‎داند به شدت انتقاد می‌کند و می‎گوید که این کاستی‎ها، حکومت را در جلوگیری از این گونه رویدادها ناکام کرده است.
آقای محقق که روز گذشته برای غم شریکی به خانۀ حاجی رمضان حسین زاده- یکی از جان باخته‎گان حملۀ هراس افگنی شب گذشته بر مسجد الزهرا- رفته بود، از حکومت انتقاد کرد که چرا نمی تواند امنیت در کشور را تأمین کند.
معاون دوم ریاست اجراییه در این باره بیان داشت: «حکومت برنامه دارد، اما حوادث نشان داد که زیاد موفق نیست در دفع چنین رویدادها، برای این که دشمن در آن سوی مرزهای مان زیاد خانه کرده اند و مرز طولانی داریم که به درازای دوهزار چند صد کیلومتر است از آن سو می آیند و از هر طرف وارد می شوند.»
مهاجمان داعش حوالی ساعت ۹شب گذشته(۲۵ جوزا) بر مسجد الزهرا در کابل حمله کردند، که در نتیجۀ آن پنج تن به شمول یک افسر پولیس و حاجی رمضان حسین زاده-یکی از چهره‎های شناخته شده و از نزدیکان سیاسی محمد محقق- جان باختند و شش تن دیگر زخمی شدند.
حاجی رمضان حسین زاده، از بازرگانان و فعالان سیاسی شناخته شده در کشور بود.
آقای حسین زاده روابط نیک با تمامی جناح‎های سیاسی داشت، اما آن چه که وی را بیشتر از فعالان سیاسی و بازرگانان مطرح می‎ساخت، برخورد و کمک وی با افراد عادی جامعه بود.
محمد سرور، دوست رمضان حسین زاده در بارۀ وی گفت: «آدم خوب بود، آدم دل‎سوز بود برای مردم.»
حاجی احمد رمضان زاده، پسر رمضان حسین زاده که در سوگ پدر نشسته است، نیز بیان داشت: «تمام روزش را در فکر مردم بود، موتر دار، کراچی دار؛ خلاص به درد همه می خورد.»
در همین حال، مراد علی مراد، معین ارشد امنیتی وزارت امور داخله می‏گوید که نیروهای امنیتی کشور هراس افگنان را شکست خواهند داد.
وی اظهار داشت: «نیروهای امنیتی افغانستان چقدر شهامت می کنند، چقدر قربانی می دهند که حتا هراس افگنان مشت و یخن می رزمند، این قدر می گویم که مردم افغانستان هیچ گاهی بر نظام و نیروهای دفاعی شان بی باور نباشند.»
از آغاز ماه رمضان تاکنون، این سومین حمله بر نماگزاران درکشور است. پیش از این دو مسجد در ولایت‏های هرات و پکتیا نیز آماج حمله قرار گرفته اند.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала