بازنگری پیمان ننگین افغانستان با امریکا

© AP Photo / Rahmat Gulبازنگری پیمان ننگین افغانستان با امریکا
بازنگری پیمان ننگین افغانستان با امریکا - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
یک عضو مجلس سنای افغانستان گفت: نمایندگان وجدان‌های خود را بیدار کنند و پیمان ننگین با آمریکا را بازنگری کنند؛ حکومت چرا آمریکا را مورد بازخواست نمی‌کند و از این کشور نمی‌پرسد که چرا به دنبال افزایش نیروهای نظامی در افغانستان است؟

به گزارش سپوتنیک به نقل از خبرگزاری فارس اعضای مجلس سنا افغاستان اعلام کردند تا زمانیکه آمریکا به تعهدات خود نسبت به افغانستان صادقانه عمل نکند، افزایش سربازان آمریکایی نیز به خاطر پایان جنگ در افغانستان نخواهد بود.

"مولوی عبدالرحمن رحمانی "یک عضو مجلس سنا افغانستان در رابطه با افزایش ناآرامی‌ها در این کشور گفت: نمایندگان مجلس باید وجدان‌های خود را بیدار کنند و پیمان ننگین با آمریکا را بازنگری کنند؛ حکومت چرا آمریکا را مورد سرزنش و بازخواست قرار نمی‌دهد و از این کشور نمی‌پرسد که آیا تاکنون به وعده‌های خود عمل گرده که اکنون به دنبال افزایش نیروهای نظامی در افغانستان است؟

رحمانی افزود: افزایش شمار نیروهای آمریکایی و دادن صلاحیت‌های بیشتر به آنان برخلاف پیمان امنیتی بوده و در واقع «اشغال افغانستان» خواهد بود.

وی با اشاره به این که آمریکا در افغانستان به دنبال مقاصد خود است، تاکید کرد که اگر اینطور نیست چرا به تعهداتی که در پیمان امنیتی داده است وفا نمی‌کند.

عبدالطیف پدرام دیگر عضو مجلس سنا افغانستان نیز گفت: با آمدن سربازان بیشتر آمریکایی به افغانستان جنگ در شمال و غرب این کشور تشدید خواهد شد؛ زیرا افزایش نا امنی‌ها در شمال یک پروژه است.

پدرام تاکید کرد: استراتژی جدید آمریکا در مورد افغانستان مشکل ناامنی را در این کشور حل نمی‌کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала