خروج داعش و جبهه النصره از جنوب دمشق

© AP Photo / Al-Nusra Front Twitter pageБоевики исламистской террористической организации "Джебхат ан-Нусра"
Боевики исламистской террористической организации Джебхат ан-Нусра - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
تروریستهای داعش و جبهه النصرا در حومه دمشق دیگر راه به جز نجات جان شان ندارند

جبهه مقاومت مردمی فلسطین از توافق با داعش و جبهه النصره در مورد عقب نشینی از حومه شهر دمشق خبر داد و احتمال داد که همزمان نیز برخی از خانواده‌ها و مجروحین از شهرک‌های فوعه و کفریا نیز خارج شوند.

سپوتنیک به نقل از العالم، جبهه مقاومت مردمی فلسطین از توافق با داعش و جبهه النصره بر  سر عقب نشینی از حومه شهر دمشق خبر داد.

خالد بن عبدالمجید، منشی عمومی این جبهه اعلام کرد که با داعش و جبهه النصره گفت‌وگوهایی در خصوص اجرای توافق قبلی صورت گرفته و  با توجه به شرایط، اوضاع و محاصره داعش و النصره در اردوگاه یرموک و «الحجر الاسود»، برخی تغییراتی در این توافق اعمال شد.

عبدالمجید تصریح کرد، طی سلسله نشست‌هایی که بین گروه‌های مربوطه و میانجیگران با جبهه النصره و داعش برگزار شد، این موضوع بنا به دلایل امنیتی و نظامی مربوط به مناطق که این گروه‌ها از آن‌ها در الرقه و حومه آن عقب نشینی می‌کنند، به تعویق افتاد.

وی همچنین تأکید کرد که عقب نشینی جبهه النصره به زودی شروع خواهد شد و این مسئله شامل افراد مسلح در اردوگاه الیرموک، بیت سحم، یلدا و ببیلا می‌شود.

وی احتمال داد همزمان با عقب نشینی جبهه النصره از این اردوگاه، مجروحین و برخی از خانواده‌ها از دو شهرک الفوعه و کفریا نیز خارج شوند.

او در مورد تعداد افراد مسلح و تروریست‌های موجود در این منطقه گفت که تعدا آنها در حدود 2000 نفرمسلح در اردوگاه الیرموک و الحجر الأسود محاسبه میشود که 600 تن از آن‌ها در الیرموک بوده و تنها 130 تروریست وابسته جبهه النصره در این اردوگاه وجود دارد.

عبدالمجید ادامه داد: اطلاعاتی در دست داریم که نشان می‌دهد نصف از عناصر داعش با رسیدگی به وضعیت شان موافقت کرده‌اند تا در الحجر الأسود باقی بمانند ولی بقیه از الیرموک و الحجر الأسود عقب نشینی خواهند کرد.

وی مسئله عقب نشینی تروریست‌های داعش و النصره را قطعی دانست و گفت که عناصر مسلح از طرف ارتش سوریه در محاصره بوده و هیچ گونه خطوط امداد رسانی ندارند و اوضاع داخلی آن‌ها به دلیل جناح بندی‌ها و اختلافات و درگیری‌های داخلی بین النصره و داعش بی‌ثبات است.

به گفته سرمنشی جبهه مقاومت مردمی فلسطین، این مسائل منجر شده است نیمی از عناصر مسلح که با ابوبکر بغدادی بیعت کرده و به داعش ملحق شده بودند، عقب نشینی کنند. این افراد از اهالی الحجر الأسود و شهرک‌های اطراف بوده و از دولت سوریه خواسته‌اند به اوضاع آن‌ها رسیدگی شود و در این مناطق بمانند.

دولت سوریه پیش از این نیز با تروریست‌ها در این منطقه بر سر عقب نشینی به توافق رسیده بود و لی هر با این توافق نقض شد یا به تعویق افتاد.

اردوگاه یرموک محل اسکان فلسطینی‌ها است و گروه ترویستی داعش از ابتدای سال 94 این اردوگاه را اشغال کرده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала