داعش 9 غیر نظامی را در ولایت غور ربوده اند

© AFP 2023 / Tauseef Mustafaداعش 9 غیر نظامی را در ولایت غور ربوده اند
داعش 9 غیر نظامی را در ولایت غور ربوده اند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
در ادامه بی توجهی حکومت کابل و گسترش فعالیت گروه تروریستی داعش در مرکز افغانستان، مقامات امنیتی ولایت غور اعلام کردند که 9 غیرنظامی توسط داعش از این ولایت ربوده شده‌اند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری تسنیم، «عبدالحی خطیبی» سخنگوی والی غور اعلام کرد که 9 غیر نظامی در شهرستان «فیروزکوه» (چخچران) توسط گروه تروریستی داعش از منطقه «مرغاب» این ولایت ربوده شده‌اند.

وی افزود: این افراد که غیرنظامی هستند و از روستای «بردیز» روز گذشته ربوده شده‌اند. با وجو تلاش نیروهای امنیتی افغان تا کنون هیچ اطلاعی از سرنوشت آنها در دست نیست.

سال گذشته نیز جنگجویان داعش در این شهرستان 36 غیرنظامی را به رگبار بستند و اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان وعده داد تا حکومت مرکزی در کمترین زمان ممکن به این موضوع رسیدگی کند اما والی این ولایت از بی‌توجهی حکومت مرکزی به معضل داعش در این ولایت شکایت دارد.

«غلام‌ناصر خاضع» والی این ولایت اعلام کرد که از حدود دو سال قبل حکومت مرکزی در جریان بود اما تاکنون هیچ اقدامی انجام نداده است.

هفته گذشته گروه داعش در ولایت غور ویدئویی منتشر کرد که نشان می‌دهد این گروه به کودکان و نوجوانان در ولایت غور آموزش‌های نظامی می‌دهند و آنها نیز با داعش بعیت می‌کنند.

«غلام مصطفی محسنی» فرمانده پلیس غور گفته بود که این ویدئوی چهار دقیقه‌ای نیز در شهرستان «فیروزکوه» تهیه شده است.

به گفته وی، بسیاری از اعضای داعش از ننگرهار به این ولایت آمده‌اند و برخی هم اتباع خارجی از کشورهای ازبکستان، پاکستان و تاجیکستان هستند.    

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала