ستانکزی: ستون پنجم وجود ندارد/ نشست چرخبال‌ها شایعه است

© Sputnik . Zuhal Sarhadستانکزی: ستون پنجم وجود ندارد/ نشست چرخبال‌ها شایعه است
ستانکزی: ستون پنجم وجود ندارد/ نشست چرخبال‌ها شایعه است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
معصوم ستانکزی، رئیس عمومی امنیت ملی موجودیت ستون پنجم در نظام را رد کرده و خبرهای ناشی از نشست چرخبال‌های ناشناس در ولایات مختلف را شایعه و آوازه خوانده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری صدای افغان، معصوم ستانکزی، رئیس عمومی امنیت ملی امروز در نشست استجوابیه مجلس سنا گفته است که ستون پنجم در نظام وجود ندارد و مشکلات فعلی ناشی از وجود "ستون سیاسی" می‌باشد.

آقای ستانکزی گفت: "آوازه است که در این حکومت ستون پنجم است، یکی بگوید ستون پنجم چیست، ستون پنجم و ششم نیست، ستون سیاسی است؛ رقابت های سیاسی است".

رئیس امنیت ملی در ادامه افزود: "هر کس یک کسی دیگر را متهم می‌کند؛ مثلا میگویند چهار نفر در ارگ ستون پنجم است و جرات هم ندارند نام شان را بگیرند، آیا تبلیغ دشمن را از زبان ما جاری می سازد".

وی با بیان اینکه هیچ قوه ای از دولت به افغانستان خیانت نمی کند، از سیاسیون خواست که به ناحق نهادهای خود را بدنام نسازند.

شماری از اعضای شورای ملی، سیاسیون و آگاهان همواره گفته اند که حملات انتحاری و رسیدن انتحاری های در جاهای به شدت محافظت شده به کمک افرادی در داخل نظام صورت می گیرد که به آنها اصطلاح "ستون پنجم" به کار می رود.

رئیس عمومی امنیت ملی همچنان با اشاره به خبرهایی مبنی بر نشست چرخبال‌های مشکوک در کشور، گفت که نشست چرخبال‌ها در ننگرهار، سرپل، لوگر.. شایعه و آوازه بیش نیست.

ستانکزی در مورد چگونگی بروز این آوازه ها گفت: "طیاره پولیس در لوگر پس از عوارض نشست کرد، اما آوازه شد که طیاره در لوگر نشست کرده و سلاح برای مخالفان انتقال داده است. در ننگرهار یک کانتینر پولیس توسط طیاره جابجا شد، آوازه شد که یک کانتینر سلاح به داعش داده شده است".

ظاهر قدیر، نماینده مردم ننگرهار در مجلس نمایندگان چند روز قبل مدعی شد که یک کانتینر اسلحه به گروه داعش در ننگرهار از طریق یک طیاره انتقال شده است. والی سرپل نیز در مورد نشست چرخبال های مشکوک در این ولایت گفته بود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала