اقدامات واشنگتن با اهداف داعش همسو است

© AP Photo / Maya Alleruzzoاقدامات واشنکتن بااهداف داعش همسو است
اقدامات واشنکتن بااهداف داعش همسو است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مشاور سیاسی و رسانه‌ای رئیس جمهور سوریه با اشاره به همسو بودن برنامه‌های آمریکا در جنوب سوریه با اهداف داعش گفت، هیچ توجیهی برای حملات مستقیم جنگنده‌های آمریکایی به پایگاه‌های ارتش سوریه و استقرار راکت‌اندازها در جنوب کشور وجود ندارد.

به گزارش سپوتنیک، به نقل از خبرگزاری رویترز عربی، بثینه شعبان، مشاور سیاسی و رسانه‌ای بشار اسد، رئیس جمهور سوریه در کنفرانسی مطبوعاتی پس از دیدار با فرستاده ویژه چین به سوریه و هیات همراهش با تاکید بر اهمیت سفر فرستاده ویژه چین به منطقه اظهار داشت: چین به دنبال آن است که نقش مهم‌تری در سطح منطقه‌ای و بین‌المللی ایفا کند و این همان چیزی است که همه ما در راستای منافع سوریه،‌ روسیه،‌ ایران و هم‌پیمانانش می‌خواهیم.

شعبان گفت: امروز این موضوع برای همه روشن و آشکار شده است که آمریکا و هم‌پیمانانش در منطقه همان کسانی هستند که از داعش حمایت مالی و تسلیحاتی می‌کنند، در حالی که ائتلاف مقابل با حمایت روسیه و چین با گسترش تروریسم مبارزه می‌کند.

وی افزود: قطعنامه‌های شورای امنیت بر محاکمه حامیان مالی و تسلیحاتی تروریست‌ها و آنهایی که رفت‌وآمد تروریست‌ها را تسهیل می‌بخشند، صراحت دارند اما هرگز این قطعنامه‌ها اجرا نشده‌اند.

شعبان با تاکید بر اهمیت تقویت روابط میان سوریه و عراق به عنوان ضربه‌ای شدید به تروریست‌ها گفت: زمانی که تلاش‌ها و اقدامات ارتش سوریه و هم‌پیمانانش با هم همسو شوند،‌ آنها نمی‌توانند به مرزهای سوریه-عراق برسند.

مشاور رئیس جمهور سوریه با تاکید بر اینکه برنامه‌ها و اهداف واشنگتن در منطقه با برنامه‌های داعش برای تقسیم منطقه و قطع ارتباطات در آن، هدررفت توان‌های منطقه‌ای و عربی در راستای منافع اسرائیل و آمریکا همسو هستند، گفت: هیچ توجیهی برای حملات مستقیم جنگنده‌های آمریکایی به پایگاه‌های ارتش سوریه و استقرار راکت‌اندازها در جنوب این کشور وجود ندارد.

در همین حال، فرستاده ویژه چین در سخنانی در دمشق تصریح کرد که مناطق کاهش تنش تبدیل به مهم‌ترین گام در حل بحران سوریه شده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала