ده سیاره دیگر مشابه به زمین کشف گردید

© Photo / NASA/ESA Hubble/ESO/F. Ferraroده سیاره دیگر مشابه به زمین کشف گردید
ده سیاره دیگر مشابه به زمین کشف گردید - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
تلسکوپ فضایی "کپلر " ده سیاره دیگر مشابه به زمین را که تا اکنون ناشناخته بودند در نظام شمس کشف نمودند . این خبر را دانشمندان ناسا در کنفرانس مطبوعاتی در مرکز تحقیقاتی Ames در دره سلیکونی گزارش دادند .

به گزارش اسپوتنیک، نزدیکترین سیاره مشابه به زمین امکان دارد که سیاره تایید ناشده KY.7711, باشد که در جریان آماده سازی لیست خدمات کامل کار این تلسکوپ که در چهار سال اول جمع اوری نموده بود کشف گردید. این سیاره بدور سیاره گردش مینماید که نظر به اندازه و درجه حرارت آن شبیه به خورشید بوده و در مرکز منطقه قابل سکونت موقیعت دارد.
سوزان تامسون از انستیتوت تمدن فرا زمینی ایالات متحده گفت ، از جانب دیگر روشن نیست که آیا این سیاره دارای اتموسفیر بوده و برای زندگی نمودن مناسب است یا خیر ؟
امروز ماریو پرز آمر " ماموریت کپلر " و همکارانش در ناسا لیست مکمل اطلاعات تلسکوپ فضایی را که در طول اولین دوره کارشان — ماه می 2009 تا ماه می 2013 جمع آوری کرده بودند ،ارئه نمودند.
پرز توضیح داد که این لیست شامل 220 سیاره جدید است که از جمله ده سیاره آن همتای بالقوه زمین میباشد. او همچنان اطلاعات در مورد جهار هزار سیاره دیگر را که توسط کپلر پیدا شده پیشکش نمود.
او گفت ما بطور کل در ناحیه " قابل سکونت " موفق به پیدا نمودن 49 سیاره که اندازه های کوچک دارند گردیده ایم
تجزیه اطلاعات بدست آمده به ستاره شناسان نه تنها امکان پیدا کردن سیارات جدید را میسر خواهد ساخت ، بلکه این معلومات با کارشناسان در درک این مسله کمک خواهد کرد که به چه تعداد سیارات دیگر مشابه به زمین وجود دارد.
یک تن از همکاران دیرسینگ اشاره نموده گفت ، در حال حاظر تحلیل و تجزیه این اطلاعات به تیم تحقیقاتی "کپلر " امکان کشف دو سیاره دیگر را فراهم نمود.
به گفته وی مجموعه کامل از اطلاعات گرفته شده از " کپلر " نشان میدهد که مینی نپتون و زمین بطور واضح از یکدیگر جدا قرار دارند و سیاره بزرگ صخره ای با کتله دو سه برابر بزرگتر از زمین اصلا وجود ندارد. دانشمندان معتقد اند که زمین فوق العاده و مینی نپتون در شرایط مختلف بوجود آمده اند. اولی در نواحی دیسک های گرم داخلی گازی که تقریبا فاقد هایدروجن و هیلیوم میباشد تشکل یافته و دومی در لایه بیرونی سرد که دارای گاز فراوان است ، بوجود آمده اند

کارشناسان در مصاحبه با ریا نووستی گفتند ذخایر فعلی سوخت در " کپلر " کفایت میکند تا انها تا اکتوبرسال 2018 به کار خود ادامه دهند. بعدا تلسکوپ جدید به کار آغاز خواهد نمود.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала