واکنش داکتر عبدالله به کشته و زخمی شدن معترضان بار دیگر

© AFP 2023 / Noorullah Shirzadaواکنش داکتر عبدالله به کشته و زخمی شدن معترضان بار دیگر
واکنش داکتر عبدالله به کشته و زخمی شدن معترضان بار دیگر - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
عبدالله عبدالله، رییس اجرایی حکومت وحدت ملی می‌گوید از خبر کشته و زخمی‌شدن معترضان تکان خورده‌است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خامه پرس، رییس اجرایی که پیش از چاشت (۳۰ جوزا) در مراسمی به مناسبت روز جهانی پناهنده‌گان صحبت می‌کرد، یادآور گردید که شب گذشته حادثه‌ یی صورت گرفته که تحقیقاتش هنوز از طب عدلی نیامده اما همه ما را تکان داد و یک نفر کشته و شش نفر زخمی شده‌است.
آقای عبدالله گفت نکته ‌یی که به مردم افغانستان قابل قبول نیست، اگر در هرجایی اشتباهی صورت گرفته باید اعدام شود و اگر غفلت شده یا قصد بوده، باید برخورد قانونی صورت گیرد.
او گفت که از نهادهای امنیتی جدا تقاضا می‌کنم و مسؤولیت قانونی‌شان است که در عمل‌کردشان با شهروندان کشور قانون و خویش‌تن‌داری را در نظر بگیرند.
به گفتۀ عبدالله، وقتی حادثه صورت می‌گیرد باید واقعیت‌ها به مردم گفته شود و کتمان واقعیت‌ها خود اعتمادی را که بین ملت و حکومت است را صدمه می‌زند.
این در حالی‌ست که شب گذشته یک‌بار دیگر نیروهای امنیتی بالای خیمۀ معترضان در کابل یورش برده و به اجبار چادر اعتراض در چهارراهی زنبق را برچیدند.
در این روی‌داد گفته می‌شود دو نفر در پی شلیک‌های نیروهای امنیتی جان باخته و پنج نفر دیگر نیز زخمی گردیده‌اند.
باید یادآور گردید که پیش از این نیز در جریان تظاهرات، در پی تیراندازی نیروهای امنیتی بالای اعتراض‌کننده‌گان پنج نفر کشته و چندین تن دیگر زخمی گردیدند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала