واکنش اتحادیه حقوق دانان افغانستان با برخورد نیروهای امنیتی با معترضان جنبش رستاخیز تغییر

© Sputnik / Minaواکنش اتحادیه حقوق دانان افغانستان با بد برخورد نیروهای امنیتی با معترضان جنبش رستاخیز تغییر
واکنش اتحادیه حقوق دانان افغانستان با بد برخورد نیروهای امنیتی با معترضان جنبش رستاخیز تغییر - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
اتحادیۀ حقوق‌دانان افغانستان در رابطه به بدرفتاری نیروهای امنیتی با متعرضان واکنش نشان داده و گفته‌است که هیچ‌کس حق تحقیر و توهین اعتراض‌کننده‌گان را ندارد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خامه پرس، اتحادیۀ حقوق‌دانان می‌گوید که حق اعتراض و تظاهرات از جمله حقوق بنیادین شهروندی محسوب می‌شود و افزوده است که هیچ‌کس به شمول دولت نمی‌تواند که این حق را محدود کند
اتحادیۀ حقوق‌دانان افغانستان با نشر خبرنامه‌یی پس از یورش بردن نیروهای امنیتی برای برچیدن چادرهای اعتراض‌کننده‌گان، می‌گوید که دولت مکلف به تامین امنیت آن‌هاست نه برداشتن خیمه‌های معترضین.
این اتحادیه گفته‌است که ورود به چادرهای معترضین از طرق شب و متفرق ساختن آن‌ها به شأن یک حکومت مشروع و مردمی نمی‌ماند.
مسؤولان اتحادیه حقوق‌دادان گفته‌اند که حوادث اخیر نشان داد که دولت توانایی حفاظت از حقوق اساسی شهروندان را ندارد و این اتحادیه اقدام نیروهای انتظامی علیه معترضین را به هیچ عنوان قابل توجیه نمی‌داند.
این اتحادیه از نهادهای عدلی به ویژه از دادستانی کل می‌خواهد تا بدون هیچ مداخله و تاثیرپذیری به صورت جدی و همه‌جانبه در رابطه به قتل معترضین تحقیق نماید.
این درحالی‌ست که شب گذشته شماری از نیروهای امنیتی که در جمع آن‌ها نیروهای گانیزیون نیز شامل بودند، به چادرهای اعتراض‌کننده یورش بردند و خیمه‌ها برداشتند.
به اساس گزارش‌ها، در روی‌داد شب گذشته یک‌بار دیگر شلیک‌های نیروهای امنیتی از معترضان قربانی گرفته و شش کشته و زخمی به جا گذاشته‌است..

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала