هواشناسان: گرمای مرگباری در انتظار بشر است

© REUTERS / Amit Dave گرما در هند
گرما در هند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دانشمندان امریکایی و انگلیسی پیش بینی کرده اند، که تا پایان قرن بیست و یکم میلادی، سه چهارم از جمعیت جهان با گرمای مرگبار روبرو خواهند شد.
Wayuu indigenous children stand in the shade of their adobe home in Manaure, Colombia, Thursday, Sept. 10, 2015. Hunger exacerbated by a two-year-old drought is one of the biggest problems facing the Wayuu, a 600,000-strong ancestral tribe that’s caught in the middle of Venezuela’s crackdown on smuggling along its western border with Colombia - اسپوتنیک افغانستان
آیا با گرم شدن زمین قد انسانها کوتاه می شود؟

به گزارش اسپوتنیک، The Independent به نقل از مجله Nature Climate Change نوشت، دانشمندان می گویند، اگر انتشار گازهای گلخانه ای کاهش نیابد و همین طور ادامه داشته باشد، حدود نیمی از جمعیت جهان با گرمای مرگباری روبرو خواهند شد. بیشترین ضربه را مردم مناطق استوایی این سیاره خواهند دید.

به گفته دانشمندان، در حال حاضر آب و هوا به سرعت در حال تغییر است و بعید است که مردم به این زودی با این شرایط جدید توافق پیدا کند. در حال حاضر با توجه به برآوردهای نویسندگان، از گرما تنها یک سوم از جمعیت جهان رنج می برند.

این کارشناسان بیش از 1900 مورد را از سال 1980 مورد مطالعه قرار داده که در آن آمار مرگ و میر انسان ها به دلیل گرمای زمین مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته است. در این آمار نشان می دهد که در سال 2010 به دلیل گرما در مسکو بیش از 10800 نفر، در سال 2003 در پاریس 4900 نفر و در سال 1995 در شیکاگو 740 نفر مرده اند. 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала