دادستان کل قطر: خبرگزاری رسمی قنا توسط تحریم کنندگان هک شده است

عضو شوید
دادستان کل قطر سه شنبه شب گفت: هک شدن خبرگزاری رسمی ما به وسیله برخی کشورهای همسایه و طرف‌هایی صورت گرفته است که قطر را محاصره کرده‌اند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از شبکه خبری الجزیره قطر، علی بن محسن بن فطیس المری گفت:‌ اسناد و مدارک‌در مورد هک شدن خبرگزاری قنا به وسیله کشورهای محاصره کننده دوحه کافی است.
خبرگزاری رسمی قطر (قنا)  پیش از این خبری منتسب به شیخ «تمیم بن حمد آل ثانی» را منتشر کرده بود، که با مواضع برخی دولت‌های دیگر عربی حاشیه خلیج فارس در قبال امریکا، ایران، حماس و حزب الله متفاوت بود.

Министр энергетики Катара Мохаммед Салех аль-Сада - اسپوتنیک افغانستان
قطر به امریکا وعده وفاداری داد

مقام‌های ارشد قطری این خبر را با ادعای اینکه تارنمای خبرگزاری قنا هک شده است، تکذیب کردند.
رسانه‌های عربستان و امارات با رد اظهارات دولت قطر در خصوص هک شدن خبرگزاری رسمی این کشور، حملات شدیدی را علیه دوحه آغاز کردند و شبکه الجزیره به وسیله ریاض و ابوظبی فیلتر شد.
تنش میان قطر با عربستان و امارات همچنان ادامه پیدا کرد تا این که در 15 جوزا 96 عربستان اعلام کرد، که به همراه امارات متحده عربی، بحرین، مصر و برخی دیگر از کشورهای عربی و با ادعای حمایت قطر از تروریسم و افراط گرایی و دخالت در امور داخلی دیگر کشورها، روابط سیاسی و دیپلماتیک خود را با دوحه قطع کردند.
از سوی دیگر، ریاض،‌ ابوظبی و منامه همه راه‌های زمینی، هوایی و دریایی خود را به روی دوحه بسته و این کشور را در تنگنای اقتصادی و سیاسی قرار دادند.
درپی این اقدام، قطر با ابراز تاسف از تصمیم این کشورها، آن را غیرقابل توجیه دانست و تاکید کرد، ادعاهایی که موجب اتخاذ این تصمیم شده، نادرست است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала