جمع آوری آهن های فرسوده در سراسرافغانستان

© Sputnik / Mikhail ParhomenkoРабочие во время плавки и разливки стали в формы на литейном участке на Красногвардейском ремонтно-механическом заводе в Макеевке
Рабочие во время плавки и разливки стали в формы на литейном участке на Красногвардейском ремонтно-механическом заводе в Макеевке - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
همین اکنون چهارده فابریکه ذوب آهن در سراسر کشور فعالیت می کند که با تکنالوژی پیشرفته مجهز می باشند.

محمد ابراهیم شمس رییس عمومی تصدی ها وشرکت های دولتی امروز در یک نشست خبری در کابل گفت که بنا بر فیصله شورای عالی اقتصادی، آهن های داغمه و فرسوده در سراسر کشور جمع آوری می شود و در اختیار شرکت های ذوب آهن قرار داده می شود. آقای شمس گفت که  این اقدام به منظور جلوگیری از قاچاق آهن به خارج و حمایت شرکت های ذوب آهن صورت گرفته شده است.

رییس عمومی تصدی ها وشرکت های دولتی میگوید که یکی از مشکلات عمده شرکت های ذوب آهن نداشتن مواد خام این صنعت می باشد.بیان گفت که حکومت به منظور حمایت از فابریکه های ذوب آهن مواد خام را در اختیار آنان قرار می دهد.

همچنین سخی پیمان رییس اتحادیه صنعت کاران در این نشست گفت که فابریکات ذوب آهن در افغانستان ظرفیت تولید ۵۰۰ هزار تن آهن را در سال دارد و این فابریکه ها در صورت داشتن مواد خام می تواند کسر بیلانس تجارت افغانستان را به ۲۰ درصد کاهش دهد.
به گفته وی 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала