28 میلیون دالر مصرف بیهوده پنتاگون برای خرید یونیفورم نظامیان افغان

© REUTERS / Omar SobhaniAfghan National Army (ANA) soldiers keep watch at a checkpost in Logar province, Afghanistan February 16, 2016
Afghan National Army (ANA) soldiers keep watch at a checkpost in Logar province, Afghanistan February 16, 2016 - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
پنتاگون طی یک دهه گذشته، حدود ۲۸ میلیون دالر را برای خرید یونیفورم نظامیان افغان ، در افغانستان بیهوده به مصرف رسانده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از گزارشی که روزنامه « U.S.A today » بر اساس اطلاعات سیگار منتشر کرده، آمده است که وزارت دفاع افغانستان برای یونیفورم نظامیان افغان، نمونه‌ رنگ را انتخاب کرده که متعلق به یونیفورم نظامیان امریکایی است.
جان ساپکو، رییس اداره‌ی سیگار گفته است: «نگرانی من این است که نمی‌دانم وزارت دفاع چه رنگی را دوست دارد، ارغوانی یا سرخ؟ اگر ما لباس سرخ برای سربازان خریداری کنیم آیا آن‌ها آن را خواهند پسندید؟ چنین انتخابی احمقانه است. انتخاب چنین رنگ برای یونیفورم در افغانستان خیلی زود قابل شناسایی است. ما حدود ۲۸ میلیون دالر از مالیه دهندگان را صرف برای «مُد» برای یونیفورم، بیهوده مصرف کرده‌‌ایم، چون وزارت دفاع افغانستان فکر می‌کند که این «مدل» قشنگ‌تر است».
گزارش افزوده است، این رنگ در حالی از سوی وزارت دفاع افغانستان انتخاب شده که که حدود 2،1 درصد کل جغرافیای افغانستان را جنگلات احتوا می‌کند؛ حال آن‌که محیط جغرافیایی امریکا، بیشتر پوشیده از جنگلات است.
جان ساپکو گفته است که پنتاگون طی این سال‌ها از مجموع 66 میلیارد دالر مالیه دهندگان، ده‌ها میلیون آن را به گونه‌ هدر به مصرف رسانیده؛ در حالی‌که کانگرس امریکا این پول‌ها را برای تجهیز و تمویل نیروهای افغان اختصاص داده بوده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала