نماینده روسیه در سازمان ملل: مشکلات افغانستان هنوز حل ناشده باقی‌مانده اند

© AFP 2023 / Jewel Samadنماینده روسیه در سازمان ملل: مشکلات افغانستان هنوز حل ناشده باقی‌مانده اند
نماینده روسیه در سازمان ملل: مشکلات افغانستان هنوز حل ناشده باقی‌مانده اند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
معاون نماینده دایمی روسیه در سازمان ملل متحد گفته است که حل مشکلات افغانستان نیاز به تحکیم تلاش‌های بین‌المللی و منطقوی دارد.

به گزارش اسپوتنیک، ولادیمیر سافرونکوف، معاون نماینده دایمی روسیه در سازمان ملل متحد روز چهارشنبه در جلسه شورای امنیت سازمان ملل متحد در پیوند به بحث درمورد گزارش دبیرکل سازمان ملل متحد درباره وضعیت افغانستان، گفت: "باید یادآور شد که در جریان پانزده سال حضور نظامی بین‌المللی در افغانستان، چالش‌های اصلی همچنان حل ناشده باقی مانده اند و وضعیت بدتر شده است". وی افزود: "ما این را به منظور مقصر دانستن کسی نمی‌گوییم. هدف ما رسانیدن به سمع همه است که چالش‌های افغانستان نیاز به تحکیم تلاش‌های بین‌المللی و منطقوی دارند. تنها کار دسته‌جمعی می‌تواند مشکلات را حل کند و کشور را به مدار توسعه پایدار بکشد".

 این دیپلومات روسی با ذکر اینکه بعضی کشورها به جای اینکه اقدامات مشترک راه‌اندازی کنند، به اتهامات بدون شواهد، به کشورهای دیگر منجمله روسیه می‌پردازند، گفت: "تلاش‌ها بر ضد تروریسم تنها در این شرایط جواب لازم خواهند داد".

 به گفته سافرونکوف، مشکل مواد مخدر تهدید جدی ثبات در افغانستان و کشورهای همسایه می‌باشد.

وی افزود: "با نگرانی زیاد گزارش می‌دهیم که دوباره محصولات مواد مخدر، خشخاش و تریاک افزایش یافته است، رشد درآمد از بابت مواد مخدر به افزایش فعالیت تروریست‌ها کمک می‌کند".

 معاون نماینده دایمی روسیه در سازمان ملل متحد خواستار تحکیم و تشدید تلاش‌های بین‌المللی برای مبارزه با قاچاق مواد مخدر افغانستان شد.

وی در اخیر گفت: "ما شاهد پتانسیل تلاش‌های مبارزه با مواد مخدر و همکاری افغانستان با سازمان پیمان امنیت جمعی، هستیم".

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала