یاماموتو: در سکتور امنیتی افغانستان اصلاحات بوجود آید

© Photo / دفتر معاون دومیاماموتو: در سکتور امنیتی افغانستان اصلاحات بوجود آید
یاماموتو: در سکتور امنیتی افغانستان اصلاحات بوجود آید - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نمایندۀ افغانستان از سازمان ملل متحد خواست که کشورهایی را که از هراس‌افگنان پشتیبانی می‌کنند، تحریم کند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، تدامیچی یاماموتو فرستادۀ ویژۀ سازمان ملل متحد برای افغانستان، در نشست شورای امنیت سازمان ملل در شهر نیویارک شام چهارشنبه، گفت که رویدادهای اخیر امنیتی نشان می‌دهند که باید اصلاحات در نهادهای امنیتی افغانستان بی‌درنگ به میان آیند. آقای یماماتو اظهار داشت: "رویدادهای اخیر امنیتی در افغانستان نشان دادند که به اصلاحات بی‌درنگ در سکتور امنیتی نیاز است".

در همین حال، نمایندۀ افغانستان از سازمان ملل متحد خواست که کشورهایی را که از هراس‌افگنان پشتیبانی می‌کنند، تحریم کند. محمود صیقل، نمایندۀ افغانستان در سازمان ملل متحد در خطاب به نماینده‌گان این سازمان گفت: "نخست باید روند مبارزۀ جهانی با هراس‌افگنی با تمرکز بیشتر بر دخیل ساختن پاکستان به همکاری صادقانه به روند صلح افغانستان و پایان دادن به نقض حاکمیت ارضی این کشورها تقویت شود؛ دوم، قابلیت‌های دفاعی ما باید بالا برده شوند و سوم حکومت‌داری در افغانستان بهبود یابد". آقای صیقل همچنان با اشاره به اعتراضات اخیر در کابل گفت که زیر پا کردن حق مدنی مردم برای اعتراضات باعث افزایش خشونت‌ها خواهد شد.

 این در حالی است که در بخشی از گزارش سازمان ملل که امروز چهارشنبه به نشر رسید آمده‌است که گلبدین حکمتیار، رهبر حزب اسلامی افغانستان، زمانی به کابل بازگشته‌است که شتاب در سیاست‌های افغانستان به ویژه میان احزاب سیاسی پیش از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری افغانستان در سال ۲۰۱۹ میلادی فراوان شده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала