زاخارووا: روسیه منتظر پاسخ غرب به خاطر پشتیبانی «هواپیماهای ناشناس» از داعش در افغانستان است

© Sputnik / Evgeny Biyatov /  مراجعه به بانک تصاویر Официальный представитель МИД РФ Мария Захарова во время брифинга в Москве
Официальный представитель МИД РФ Мария Захарова во время брифинга в Москве - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مسکو منتظر واکنش غرب در باره خبر پشتیبانی «هواپیماهای ناشناس» از داعش که توسط رسانه های غربی به نشر رسیده بود، می باشد.

به گزارش اسپوتنیک، ماریا زاخارووا نماینده رسمی وزارت امور خارجه روسیه امروز پنجشنبه در کنفرانسی خبری گفت:- "مسکو با جدیت خبر پشتیبانی تسلیحاتی هلیکوپترهای ناشناس به داعش در شرق افغانستان را دنبال می کند، و منتظر واکنش غرب است".

او گفت: در 14 جون شبه نظامیان داعش موفق به گرفتن منطقه مهم و استراتژیک غار توره بوره در ولایت ننگرهار در شرق افغانستان شدند و این موفقیت داعش پس از آن بدست آمد که هلیکوپترهای ناشناس این گروه تروریستی را از نگاه تسلیحاتی کمک کردند و پس از آن معلوم شد که حدود 50 نفر شبه نظامیان توسط این هلیکوپترهای ناشناس در آنجا انتقال داده شده است.

Официальный представитель МИД России Мария Захарова - اسپوتنیک افغانستان
زاخارووا: داده های جدیدی در باره سرنوشت البغدادی رهبر داعش تا هنوز در دست نیست

سخنگوی رسمی وزارت امور خارجه روسیه بیانیه ظاهر قدیر معاون پارلمان افغانستان را یادآور شد و گفت: ظاهر قدیر علنا اظهار داشت که هلیکوپترهای نظامی متعلق به امریکایی ها است و تا هنوز نزدیک به یک هفته هیچگونه پشتیبانی از طرف دولت و متحدان غربی برای بازپس گیری توره بوره انجام نشده است.

او همچنین گفت: تا هنوز نه دولت افغانستان و نه ائتلاف به رهبری امریکا در باره پشتیبانی هلیکوپترهای ناشناس به داعش توضیحی نداده اند.

زاخارووا گفت: در سال های اخیر ساحه داعش در ولایت های مختلف افغانستان افزایش یافته و سکوت امریکا در باره پشتیبانی هلیکوپترهای ناشناس این موضوع را پیچیده تر می کند.

این دیپلمات همچنین خطاب به رسانه های غربی گفت: من می خواهم که خبر «هواپیماهای ناشناس» نه تنها در افغانستان بلکه در صفحات رسانه های غربی نیز منتشر شود. به نظر او روزنامه نگاران غربی باید در این باره از پنتاگون، کاخ سفید و وزارت امور خارجه امریکا بپرسند که چرا هواپیماهای ناشناس در افغانستان داعش را کمک می کنند.     

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала