تلاش‌های داماد ترامپ برای از سرگیری مذاکرات اسرائیل و فلسطین

© REUTERS / Carlos Barria تلاش‌های داماد ترامپ برای از سرگیری مذاکرات اسرائیل و فلسطین
تلاش‌های داماد ترامپ برای از سرگیری مذاکرات اسرائیل و فلسطین - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
کاخ سفید اعلام کرده است که داماد رییس جمهور امریکا "نشست سازنده‌ای" با صدراعظم اسرائیل و رییس تشکیلات خودگردان فلسطین داشته است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری فرانسه، جرد کوشنر، مشاور ارشد دونالد ترامپ، رییس ‌جمهور ایالات متحده امریکا و داماد او همراه با جیسون گرین‌بلات، نماینده دونالد ترامپ در امور خاورمیانه تلاش دارند تا توافقی به منظور از سرگیری مذاکرات اسرائیل ـ فلسطین ایجاد کنند.

دیوید فریدمن، سفیر واشنگتن در اسرائیل نیز در نشست با بنیامین نتانیاهو، صدراعظم این کشور حضور داشت.

در بیانیه کاخ سفید آمده است: این سه مقام امریکایی درباره اولویت‌های اسرائیل و گام‌های احتمالی در آینده با نخست‌وزیر اسرائیل بحث و تبادل نظر کردند.

در ادامه این بیانیه آمده است- "نشست مذکور سازنده بود و طرفین بر تعهدشان برای ارتقای هدف دونالد ترامپ که دستیابی به صلح پایدار میان اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌هاست تاکید کردند. این امر به ارتقای ثبات در منطقه می‌انجامد".

در ویدئوی کوتاهی که دفتر نتانیاهو منتشر کرد نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به داماد ترامپ، گفت: "این فرصتی برای پیگیری اهداف مشترک ما برای تامین امنیت، صلح و سعادت است. من از حضور شما استقبال می‌کنم و می‌دانم که تلاش‌های شما و تلاش‌های رییس‌جمهوری شما با هدف برقراری صلح است و از همکاری با شما استقبال می‌کنم".

گرین‌بلات و کوشنر هر دو در سفر ماه می رییس‌ جمهوری امریکا به اراضی اشغالی فلسطین او را همراهی کرده بودند.

این دو مقام همچنین با عباس و مشاوران ارشد در رام‌الله دیدار کردند که این گفت‌وگوها از جانب کاخ سفید سازنده توصیف شد.

کاخ سفید تاکید کرد: "کوشنر و گرین‌بلات درباره اولویت‌های محمود عباس برای فلسطینیان و گام‌های احتمالی آتی بحث و گفت‌وگو کردند و بر لزوم ایجاد فرصت‌های اقتصادی برای فلسطینیان و سرمایه‌گذاری‌های مهم در اقتصاد فلسطین اذعان کردند".

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала