تاریخ برگزاری انتخابات پارلمانی در افغانستان اعلام شد

© Flickr / ResoluteSupportMediaتاریخ برگزاری انتخابات پارلمانی در افغانستان اعلام شد
تاریخ برگزاری انتخابات پارلمانی در افغانستان اعلام شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نجیب الله احمدزی رییس کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان ۱۶ سرطان سال ١٣٩٧ را روز برگزاری انتخابات پارلمانی و شوراهای ولسوالی در کشور اعلام کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری آوا، رییس کمیسیون مستقل انتخابات عصر امروز پنجشنبه (۱ سرطان) در یک نشست مشترک خبری با اعضای کمیسیون شکایات انتخاباتی ۱۶ سرطان سال ١٣٩٧ را روز برگزاری انتخابات پارلمانی و شورا های ولایتی کشور اعلام کرد.

قبل از این، تادامیچی یاماموتو، فرستادۀ ویژۀ سازمان ملل، دیروز در نشست عمومی این سازمان گفته بود که زمان برگذاری انتخابات پارلمانی و شوراهای ولسوالی‌ها روز پنجشنبه (اول ماه سرطان) اعلام خواهد شد.

رییس کمیسیون انتخابات با اشاره به ناامنی ها در کشور گفت که این کمیسیون به تنهایی نمی تواند انتخابات را در مناطق جنگ‌زده برگزار کند.

او از نهادهای امنیتی و ارگان های مسوول خواست که دست همکاری به این کمیسیون بدهند.

رییس کمیسیون انتخابات اما تاکید کرد: همکاری و مداخله متفاوت است، این همکاری به مداخله تبدیل نشود؛ زیرا کمیسیون به هیج کس حق مداخله در انتخابات را نمی دهد.

احمدزی با بیان اینکه دروازه کمیسیون انتخابات به روی همه باز است، از ناظران و احزاب سیاسی خواست که برای هرچه بهتر برگزار شدن انتخابات، نظارت داشته باشند.

از سوی هم برخی دیگر از اعضای کمیسیون مستقل انتخابات می گوید که انتخابات آینده پارلمانی و شوراهای ولسوالی با استفاده از تکنالوژی های نوین برگزار خواهد شد.

زمان تاریخ برگزاری انتخابات در حالی ۱۶ سرطان سال آینده تعیین شده است که حکومت وحدت ملی وعده کرده بود که انتخابات مجلس و شوراهای ولسوالی در بین فصل تابستان و خزان امسال برگزار می شود.

بااین حال، شاه حسین مرتضوی سرپرست دفتر سخنگوی ریاست جمهوری گفته که حکومت از اعلام زمان برگزاری انتخابات توسط کمیسیون انتخابات استقبال می کند.

این در حالیست که انتخابات ریاست جمهوری گذشته افغانستان با چالش های فراوان و اتهام تقلب گسترده به همراه بود، تا جایی که کشور را تا لبه پرتگاه و خطر تجزیه به پیش برد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала