نقش کلیدی پاکستان در توقف جنگ در افغانستان

© AFP 2023Afghan mujahideen prepare a rocket attack on the government troops in Shaga, Eastern Nangarhar province, on January 15, 1989 during the Afghan Civil War opposing the Islamic Unity of Afghanistan Mujahideen and the Democratic Republic of Afghanistan (DRA) supported by Soviet Union
Afghan mujahideen prepare a rocket attack on the government troops in Shaga, Eastern Nangarhar province, on January 15, 1989 during the Afghan Civil War opposing the Islamic Unity of Afghanistan Mujahideen and the Democratic Republic of Afghanistan (DRA) supported by Soviet Union - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
یک مقام ارشد ارتش آمریکا گفت اعزام نظامیان بیشتر در بهبود اوضاع افغانستان تاثیری ندارد بلکه نقش پاکستان در توقف جنگ افغانستان بسیار مهم است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری تسنیم ، دگروال متقاعد آمریکایی که سابقه حضور در افغانستان را نیز دارد، تصریح کرد: اعزام 5 هزار، 50 هزار و یا حتی 250 هزار نظامی بیشتر به افغانستان به شکست گروه‌های شبه‌نظامی در افغانستان منجر نخواهد شد.
وی پیش ازین نیز در سال 2009 اعزام 30 هزار نظامی بیشتر به افغانستان را مورد انتقاد قرار داده و در گزارشی هشدار داده بود که اعزام این نیروها تنها به نارضایتی مردم افغانستان منجر خواهد شد.
دیویس در یادداشتی در «واشنگتن اگزمینر» نوشت: پس از بازگشت از دومین ماموریت خود در افغانستان در سال 2012، گزارشی را منتشر کردم که با وجود ارزیابی‌های مثبت متعدد مقامات ارشد نظامی آمریکایی و طرح افزایش نیروها در افغانستان ،به اهداف مورد نظر خود نرسیده و شکست خورده است.
این دگروال آمریکایی تصریح کرد که افزایش نیروها موفق به کاهش شبه ‌نظامی ‌گری در افغانستان نشد و تلاش‌های کشورش برای افزایش نیرو در آینده نیز به سرنوشت مشابهی دچار خواهد شد.
وی در ادامه دلایل شکست اعزام نیروهای بیشتر به افغانستان را حمایت پاکستان از شبه‌ نظامیان افغان می‌داند.
دیویس در یادداشت خود می‌نویسد: مدارک مستندی وجود دارد که دستگاه اطلاعات ارتش پاکستان چند دهه است که در خاک خود به شبه‌ نظامیانی که علیه حکومت افغانستان می‌جنگند، پناه داده است.
او می‌افزاید که پاکستان همچنین حملات شبه‌نظامیان را از خاک خود علیه افغانستان پشتیبانی کرده و گاهی اوقات حتی این حملات را هدایت می‌کند. تا زمانی که این حمایت‌ها از بین نرود و یا به شدت کاهش نیابد، جنگ افغانستان ادامه خواهد داشت.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала