مصرف بزرگ پنتاگون برای لباس جنگلی در افغانستان کوهستانی

© AP Photo / Julie JacobsonThe US military compensated Afghan families for civilian deaths and injuries as part of its counterinsurgency strategy, which rests upon winning support of the local population, according to a report published by the online publication The Intercept
The US military compensated Afghan families for civilian deaths and injuries as part of its counterinsurgency strategy, which rests upon winning support of the local population, according to a report published by the online publication The Intercept - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
«امریکایی ها تنها در انتخاب لباس برای نظامیان افغانستان دچار اشتباه نیستند. آنها در انتخاب دوست، دشمن، رهبران ونخبگان سیاسی و حتی در شناخت جامعه افغانی دچار اشتباه هستند».

وزارت امور داخله افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
سیگار: غارت ده ها میلیون دالر امریکا در افغانستان
بر اساس گزارش تازه‌ای که اداره بازرسی ایالات متحده امریکا برای بازسازی افغانستان (سیگار) به نشر رسانده، پنتاگون طی یک دهه گذشته، حدود ۲۸ میلیون دالر را برای خرید یونیفورم نظامیان افغان در افغانستان به هدر به مصرف رسانده است.
در گزارشی که روزنامه «یو‌اس‌ای تودی» به نقل از گزارش سیگار منتشر کرده، آمده است که وزارت دفاع افغانستان برای یونیفورم نظامیان افغان، نمونه‌ی رنگی را انتخاب کرده که متعلق به یونیفورم نظامیان امریکایی است.
جان ساپکو، رییس اداره‌ی سیگار گفته است:

«نگرانی من این است که نمی‌دانم وزارت دفاع چه رنگی را دوست دارد، ارغوانی یا سرخ؟ اگر ما لباس سرخ برای سربازان خریداری کنیم آیا آن‌ها آن را خواهند پسندید؟ چنین انتخابی احمقانه است. انتخاب چنین رنگ برای یونیفورم در افغانستان خیلی زود قابل شناسایی است. ما حدود ۲۸ میلیون دالر از مالیه دهندگان را صرف برای «مُد» برای یونیفورم، بیهوده مصرف کرده‌‌ایم، چون وزارت دفاع افغانستان فکر می‌کند که این «مدل» قشنگ‌تر است».


گزارش افزوده است، این رنگ در حالی از سوی وزارت دفاع افغانستان انتخاب شده که که حدود ۲٫۱ درصد کل جغرافیای افغانستان را جنگلات احتوا می‌کند؛ حال آن‌که محیط جغرافیایی امریکا، بیشتر پوشیده از جنگلات است.
جان ساپکو گفته است که پنتاگون طی این سال‌ها از مجموع ۶۶ میلیارد دالر مالیه دهندگان، ده‌ها میلیون آن را به گونه‌ی هدر به مصرف رسانده؛ در حالی‌که کانگرس امریکا این پول‌ها را برای تجهیز و تمویل نیروهای افغان اختصاص داده بوده است.
بکتاش سیاووش وکیل پارلمان افغانستان در مصاحبه با آژانس خبری «اسپوتنیک» گفت:

«امریکای ها تنها در انتخاب لباس برای نظامیان افغانستان دچار اشتباه نیستند. آنها در انتخاب دوست و دشمن، رهبران ونخبگان سیاسی و در شناخت جامعه افغانی دچار اشتباه هستند». 

© Photo / facebook Baktash Siawashبکتاش سیاووش
بکتاش سیاووش - اسپوتنیک افغانستان
بکتاش سیاووش

او میگوید که متاسفانه امریکای ها اشتباهات کشور های دیگر را که در گذشته در افغانستان انجام داده اند تکرار میکنند.
این وکیل پارلمان گفت: «امریکای ها در افغانستان کلخ را گذاشته و از آب گذشته اند. آنها بیرحمانه سرمایه گذاری در عرصه های کردند که هیچ به سود مردم افغانستان نیست».


سیاووش می گوید که متاسفانه در مدت بیش از ۱۵ سال امریکای ها و جامعه بین المللی هیچ نوع دست اوردی در افغانستان ندارند، چون انها با تاریخ، فرهنگ، دوست و دشمن سلیقه و سنت و بلاخره دین و مذهب مردم اگاهی نداشتند.
آنها هنوز در جاهای که حظور دارند معلومات در مورد مذهب شیعه و سنی ندارند. بناَ امریکا افغانستان را در چنین حالت قرار داده است که اگر انها کشور ما را ترک کنند، نیرو های نظامی ما حتی برای یک ساعت هم نمی توانند در مقابل دشمن ایستاده گی کنند.

نصير احمد تره كى استاد دانشگاه و اگاه در امور سياسى در رابطه به گزراش سیگار میگوید که افغانستان يكى از كشور هاى فقير است كه در طول ١٦ سال گذشته متكى به كمك هاى جهانى خصوصاً ايالات متحده امريكا بوده است. بيشتر از هشتاد درصد پول هاى كمك شده توسط كشور هاى كمك كننده به مصرف مى رسيد و فقط بيست فيصد آن توسط حكومت افغانستان به مصرف رسيده. بناً فساد در هردو بخش وجود داشته است. فساد گسترده در بخش عظم پول هاى كمك شده وجود داشت كه توسط امريكا و متحدين اش به مصرف مى رسيد

© Photo / facebook. Nassir.Ahmadنصير احمد تره كى
نصير احمد تره كى  - اسپوتنیک افغانستان
نصير احمد تره كى

آقای ترکی میگوید که ٢٨ میليون دالر که بخاطر يونيفورم اردو به مصرف رسيده مؤثر نبود و به همین دلیل، وجود فساد در سكتور امنيتى بسيار نگران كننده بوده و است. اما بايد إذعان بداريم كه امريكا ها در اين فساد دخيل هستند.
قابل یادآوریست که گزارش سیگار در حالی منتشر می‌شود که جیم متیس وزیر دفاع امریکا، در نظر دارد تا چند هزار نیروی نظامی دیگر را برای حمایت از نیروهای افغان به افغانستان اعزام کند.

 

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала