استقرار قوای مشترک روسیه، ترکیه و ایران در سوریه

© AP Photo / Pavel Golovkinآتش بس در سوریه
آتش بس در سوریه - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مذاکرات ایران، ترکیه و روسیه در مورد حضور نیروهای نظامی در سوریه ادامه دارد

مقامات ایران، ترکیه و روسیه در مورد ایجاد میکانیزم برای استقرار قوای نظامی خود در «مناطق کاهش تنش» سوریه با یکدیگر بحث و گفتگو کردند.

سپوتنیک به نقل از العالم، ابراهیم کالین سخنگوی رئیس جمهور ترکیه روز پنج شنبه اعلام کرد که مقامات  ایران، ترکیه و روسیه در حال کار طرح ریزی جهت استقرار نیروهای نظامی خود در مناطق کاهش تنش سوریه هستند.

کالین به خبرنگاران در انقره گفت: «اگر این نیروها در  مناطق مزبور مستقر شوند، این مسئله احتمال درگیریها [میان دولت سوریه و گروههای معارض] را به حداقل خواهد رساند».

سخنگوی رئیس جمهور ترکیه همچنین گفت که نیروهای نظامی ترکیه و روسیه ممکن است در منطقه حلب مستقر شوند، در حالیکه دمشق و مناطق مجاور آن عمدتاً شاهد حضور نیروهای نظامی ایران و روسیه خواهند بود و نیروهای نظامی اردن و امریکا نیز در منطقه جنوبی درعا مستقر می شوند.

گفته میشود که ایران، ترکیه و روسیه روز چهارم ماه می در شهر «آستانه» مرکز قزاقستان توافق نامه ای را برای تشکیل چهار «منطقه کاهش تنش» در سوریه امضاء کردند.

از آن زمان تاکنون این مناطق در سوریه عاری از هرگونه درگیری و مناقشه بوده است.

کالین در ادامه افزود که نمایندگان ترکیه، ایران و روسیه در حال بحث و گفتگو بر سر آمایش و تدارکات در مناطق عاری از مناقشه هستند.

وی افزود، نمایندگان این سه کشور در حال کار بر روی موضوعاتی همچون شمار نیروها، مکانیزم های آنان و اینکه نیروهای کدام کشور میان دولت سوریه و معارضان سوری مستقر شوند، هستند.

طبق اظهارات سخنگوی رئیس جمهور ترکیه، هدف اصلی این مکانیزم ارائه چوکات برای آتش بس در سوریه است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала