دانمارک از تعلیق اعزام نیروهایش به افغانستان خبر داد

© Flickr / solveig østerø schrøderپرچم دانمارک
پرچم دانمارک - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت امور خارجه دانمارک روز گذشته از تعلیق اعزام نیرو به افغانستان خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، وزارت امور خارجه دانمارک دیروز از تعلیق اعزام نیرو به افغانستان خبر داد و  اعلام کرد، تا زمانی که سایر کشورهای اتحادیه اروپا تصمیم خود را برای اعزام سربازان بیشتر به افغانستان اعلام نکرده باشد، دانمارک نیز سربازان بیشتر به افغانستان اعزام نخواهد کرد.

میدان هوایی بین المللی کابل - اسپوتنیک افغانستان
رئیس پولیس میدان هوایی کابل پناهجویان اخراج شده از دانمارک را لت و کوب کرد

در پی درخواست امریکا برای افزایش نظامیان در افغانستان حکومت دانمارک اعلام کرده بود که در نظر دارد تا 55 سرباز دانمارکی را به افغانستان اعزام کند اما روز گذشته وزارت خارجه این کشور از تعلیق اعزام این سربازان خبر داد.

وزارت خارجه دانمارک در حالی از تعلیق اعزام سربازان دانمارکی به افغانستان خبر می‌دهد، که «کلاوس فردریکسون» وزیر دفاع دانمارک پیش از این در دیدار با «جیمز متیس» وزیر دفاع امریکا در نشست ائتلاف کشورهای ضدداعش از آماده بودن این کشور برای اعزام نیروهای بیشتر ابراز تمایل کرده بود.

براساس این گزارش حکومت دانمارک اعزام این سربازان را تا زمانیکه سایر اعضای ناتو تصمیم نهایی‌شان در مورد درخواست امریکا برای افزایش نیرو اعلام نکرده باشد، به تعویق انداخته است.

گفته می‌شود، که یکی از دلایل تعلیق اعزام نظامیان دانمارکی به افغانستان توسط حکومت این کشور عدم امید اتحادیه اروپا به بهبود وضعیت در افغانستان دانسته شده است.

از سویی هم مقامات امنیتی دانمارک تصریح کرده‌اند، در صورتی که سربازان دانمارکی به افغانستان اعزام شوند نقش جنگی در میدان‌های نبرد به عهده نخواهند داشت بلکه برای تامین امنیت به کابل اعزام خواهند شد.

تعلیق اعزام سربازان دانمارکی از سوی حکومت این کشور در حالی صورت گرفته است که بیشترین نمایندگان احزاب در سیاسی در پارلمان از تصمیمات حکومت حمایت این کشور حمایت می‌کنند.

گفته می‌شود در حال حاضر 14 هزار نیروی نظامی خارجی در افغانستان مستقر هستند که نزدیک به 9 هزار آن را نیروهای امریکایی تشکیل می‌دهند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала