بی‌توجهی صدر اعظم پاکستان محکوم است و پذیرفته نمی‌شود

© REUTERS / Mohsin Raza بی‌توجهی صدر اعظم پاکستان محکوم است و پذیرفته نمی‌شود
بی‌توجهی صدر اعظم پاکستان محکوم است و پذیرفته نمی‌شود - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
به گزارش سپوتنیک،تسنیم به نقل از «جیو نیوز» نوشت، «عمران خان» رهبر حزب تحریک انصاف پاکستان با بیان اینکه مردم در شرایط فعلی پس از انفجارهای کویته و پاراچنار نیاز به همدردی دارند بنابراین عدم‌حضور نواز شریف در این کشور محکوم است.

عمران اظهار داشت: در این شرایط خاص  نخست وزیر باید در کشور حضور داشته باشد، زیرا وظیفه دارد به خانواده‌های داغدار کمک کند.

رهبر تحریک انصاف که این روزها به‌شدت پیگیر پرونده فساد اقتصادی نواز شریف است، تأکید کرد که نواز شریف، نخست وزیر یک کشور است و حضورش در چنین مواقع حساسی از بدیهی‌ترین خواسته‌های مردم است. وی با تأکید ادامه داد این بی‌توجهی نخست وزیر پاکستان محکوم است و پذیرفته نمی‌شود.

روز گذشته شهرهای «کویته و پاراچنار» شاهد انفجارهای مهیبی بودند که سبب کشته شدن بیش از 100 نفر و زخمی شدن 350 نفر شد.

عمران خان اصلی‌ترین منتقد نواز شریف از سال 2014 تا کنون است و شیوه‌های گوناگونی را برای ساقط کردن حکومت وی در پیش گرفته است اما پس از آنکه با اعتراضات گسترده خیابانی و تظاهرات نتوانست به نتیجه دلخواه خود برسد، پرونده فساد اقتصادی نواز شریف را در دادگاه عالی پاکستان کلید زد.

رهبر حزب تحریک انصاف موفق شده تا از 5 قاضی دادگاه 2 نفر را متقاعد کند که نواز شریف فاقد صلاحیت است و 3 قاضی دیگر رأی خود را پس از بررسی گزارش‌های کمیته تحقیق صادر خواهند کرد. 

اگر از بین این قضات تنها یک نفر رأی به عدم‌صلاحیت نواز شریف دهد عمر سیاسی نخست وزیر فعلی پاکستان به پایان می‌رسد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала