دولت امریکا در قبال بحران اعراب با هم اختلاف دارند

© REUTERS / Rhona Wise دولت امریکا در قبال بحران اعراب با هم اختلاف دارند
دولت امریکا در قبال بحران اعراب با هم اختلاف دارند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سفیر اسبق امریکا در کویت گفت: دولت دونالد ترامپ در قبال بحران بین برخی کشورهای عربی و قطر و محاصره این کشور دچار اختلاف و تناقض گویی هستند.

 به گزارش اسپوتنیک به نقل گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، ریچارد لوبارون سفیر اسبق امریکا در کویت در مقاله خود در روزنامه "یو اس نیوز" نوشت: "تناقض هایی در درون دولت امریکا درخصوص مسئله محاصره علیه قطر وجود دارد."

وی افزود: "درحالی که دونالد ترامپ رئیس جمهور امریکا حمایت خود از محاصره قطر را ابراز داشت؛ اعتراض هایی به این مسئله در درون دولت او درحال نمایان شدن است. این اعتراض خصوصا از جانب رکس تیلرسون وزیر خارجه امریکا می باشد."

لوبارون می گوید: "متقاعد نبودن تیلرسون درخصوص اتهامات وارده به قطر را به دلیل ناکامی ریاض و ابوظبی در ارایه اسناد و مدارک به دولت امریکا دانست که بتواند رفتار آنها علیه دوحه را توجیه کند".

وی تصریح کرد: "ترامپ در تلاش برای تقویت روابط خود با ریاض بویژه درچارچوب تلاش برای مقابله با نفوذ ایران است اما دولت امریکا در مقابل نمی خواهد که بحران هایی بین هم پیمانانش در حوزه خلیج فارس بویژه در سایه تعهدات آنها در سوریه و عراق روی دهد."

لوبارون افزود: "کشورهای ذیربط تصمیم قطع روابط با قطر را بدون رایزنی با واشنگتن گرفتند زیرا تصور می کردند که اقدامی در چارچوب جنگ علیه تروریسم است و امریکا از آن استقبال خواهد کرد اما این برداشت اشتباه بود."

وی گفت: "دولت ترامپ به عربستان چراغ سبزی برای هرگونه ماجراجویی در منطقه نخواهد داد. ترامپ درپی اعلام قطع روابط برخی کشورهای عربی با قطر، از موضع این کشورها علیه قطر حمایت کرد و گفت که این اقدام در چارچوب متوقف کردن حمایت مالی از تروریسم است اما در مقابل وزیر خارجه او لزوم حل بحران از راههای مسالمت آمیز را خواستار شد."

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала