کارشناس امریکایی: حکومت غنی نماینده اکثریت مردم پشتون نیست

© Sputnik / Zuhal Sarhadکارشناس امریکایی: حکومت غنی نماینده اکثریت مردم پشتون نیست
کارشناس امریکایی: حکومت غنی نماینده اکثریت مردم پشتون نیست - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
یک کارشناس و فعال سیاسی امریکایی اعلام کرد که امریکا برای سیاست‌های شکست خورده خود در افغانستان بهانه تراشی می‌کند در حالی که مقاومت مردم این کشور در برابر اشغال مانع پیروزی واشنگتن شده است.

به گزارشاسپوتنیک به نقل از خبرگزاری تسنیم، ریچارد بکر از کارشناسان «ANSWER Coalition» که سازمانی ضد جنگ و ضد نژادپرستی است، بزرگترین مانع بر سر پیروزی امریکا در افغانستان را مقاومت مردم افغانستان در برابر اشغال خواند.

این در حالی است که «گردن داف» از روزنامه «وترنز تودی» نیز تاکید کرد سیاست امریکا در افغانستان شکست خورده است.

پس از 16 سال حضور در افغانستان، امریکا دلایل زیادی را برای ناکامی‌های خود در این کشور عنوان کرده است.

ریچارد بکر اظهار داشت: مشکل اینجاست که امریکا در پی اشغال و سرکوب مردم افغانستان است.  راه‌حل بحران افغانستان این است که امریکا باید از این کشور خارج شود.

بکر گفت: "امریکا ادعا می‌کند که اگر به خاطر پاکستان و مشکلات دیگر نبود، تمام مشکلات را ‌حل کرده و در جنگ افغانستان نیز پیروز شده بود."

کارشناس و فعال سیاسی امریکا معتقد است که «مقاومت مردم افغانستان در برابر اشغال مانع اصلی دستیابی به چیزی است که امریکا از آن به عنوان پیروزی یاد می‌کند.»

اگردن دافا نیز که دبیر ارشد روزنامه «وترنز تودی» است به «راشا تودی» در پاسخ به اینکه نتیجه تلاش‌های امریکا در افغانستان چیست نیز گفت: بستگی دارد درباره  کدام تلاش‌ امریکا صحبت می‌کنیم، ممکن است درباره تلاش‌های امریکا و هند برای تبدیل افغانستان به یک مستعمره و یا تلاش‌های امریکا برای جلوگیری از اتحاد دوباره مردم پشتون صحبت کنیم.

وی افزود: "میلیون‌ها نفر از مردم پشتون همچنان در اردوگاه پناهجویان در پاکستان زندگی می‌کنند."

سردبیر نشریه «وترنز تودی» در ادامه به فساد در حکومت افغانستان پرداخت و گفت: "حکومت افغانستان فاسد است و تنها کابل را در طول روز تحت کنترل دارد و در شب این چنین نیست."

وی در ادامه نیز حکومت غنی را فاسد خواند که توانایی ایجاد امنیت و ثبات را ندارد.

داف حکومت افغانستان که تحت حمایت امریکا قرار دارد را نماینده مردم نمی‌داند و در این ارتباط گفت: "حکومت غنی نماینده اکثریت مردم پشتون نیست."    

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала