پریزن پلنت: فقط 2 درصد از سیاستمداران امریکایی خواستار توقف تسلیح تروریست‌ها هستند

© Fotolia / Les Cunliffeپریزن پلنت: فقط 2 درصد از سیاستمداران امریکایی خواستار توقف تسلیح تروریست‌ها هستند
پریزن پلنت: فقط 2 درصد از سیاستمداران امریکایی خواستار توقف تسلیح تروریست‌ها هستند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
یک پایگاه تحلیلی نوشت تنها دو درصد از سیاستمداران امریکایی حقیقتا خواستار توقف تجهیز تسلیحاتی تروریست‌ها هستند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری تسنیم، پایگاه تحلیلی «پریزن پلنت» در گزارشی نوشت که تنها 2 درصد از سیاستمداران امریکایی حقیقتا خواستار متوقف کردن تجهیز تسلیحاتی تروریست ها هستند.

این پایگاه تحلیلی نوشت یک قانونگذار دموکرات و ضد جنگ امریکایی به نام «تولسی گابارد» دموکرات ایالت «هاوایی» و «رند پل» جمهوریخواه ایالت «کنتاکی» در تلاشند تا قانونی را در دو مجلس سنا و نمایندگان کنگره امریکا به تصویب برسانند که هدف آن منع آژانس های فدرال امریکا از استفاده از بودجه مالیات دهندگان برای تامین سلاح و برنامه های آموزشی و اطلاعاتی و یا هر نوعی از پشتیبانی از گروه های تروریستی مانند القاعده، داعش و سازمان های وابسته به آنها است.

پریزن پلنت نوشت که «قانون توقف تجهیز تسلیحاتی تروریست ها» به اندازه ای منحصر به فرد است که تنها طرح مطرح شده در کنگره امریکا است که دولت را نیز انتقال پول و تسلیحات به سایر کشورهایی که مستقیما یا غیر مستقیم از تروریست ها حمایت می کنند، مانند عربستان سعود، منع می کند.

نویسنده این گزارش نوشت: جای تعجب دارد و یا اینکه باید شرمنده باشیم که بگوییم تنها 13 نفر دیگر از صدها قانونگذار امریکایی از لایحه گابارد ددر مجلس نمایندگان اعلام حمایت کرده اند و نسخه مشابه گابارد توسط پل در سنا مطرح شده است که هیچ بانی مشترکی در این مجلس ندارد.

در حالیکه این دو لایحه مشترک اوایل سال 2017 میلادی در سنا و مجلس نمایندگان مطرح شده اند، اما تاکنون هیچ اقدامی حقیقی ای درباره آنها صورت نگرفته است که این امر ثابت کننده این موضوع است که دولت واشنگتن از حمایت از طرح هایی که می توانند حقیقتا واکنش های زنجیره ای مثبتی هم در داخل و هم خارج از آمریکا به همراه داشته باشد، ممانعت می کند.

پریزن پلنت در بیان علت عدم حمایت دولت امریکا از طرح هایی که تجهیز تسلیحات تروریست ها و حامیان آنها را متوقف می کند، به گروه هایی اشاره کرد که در صورت تصویب این طرح ها و قانونی شدنشان، کاسبی بزرگی را از دست خواهند داد.

این پایگاه تحلیلی نوشت ،‌ اگر آمریکا تصمیم بگیرد که به کشوری تبدیل شود که حامی صلح و قواعد بازار آزاد باشد، در این صورت شرکت هایی مانند «بوئینگ»، «لاکهید مارتین» و حتی « IBM» که با دریافت تریلیون ها دلار از پول مالیات دهندگان، مشغول سرمایه گذاری عظیم در بخش تولید سلاح و سیستم های سایبری و امنیتی و فناوری هایی هستند که در زمان جنگ مورد استفاده قرار می گیرند، اگر همه چیز خود را از دست ندهند، تا حد زیادی ضرر خواهند کرد.

این شرکت ها بدون داشتن دولتی که رشوه می گیرد، معلق باقی می مانند و مشتری آنها خوشحال نخواهد شد مگر اینکه پیشنهاد جنگ به آنها داده شود.

این پایگاه نوشت که حتی اگر گابارد و پل از تمام فرصت خود برای اجرایی کردن قانون توقف تجهیز تسلیحاتی تروریست ها در کنگره استفاده کنند و این قانون روی میز دونالد ترامپ رئیس جمهور امریکا قرار بگیرد باز هم کسانی که قدرت را در واشنگتن به دست دارند، تمام تلاش خود را می کنند تا مانع از اجرای این قانون شوند و علت این امر این نیست که افراد طرفدار جنگ تشنه جنگ هستند، بلکه علت وجود سیستمی در آمریکا است که مجوز به کارگیری انگیزه های بد برای تولید ثروت و نفوذ را ایجاد کرده است.    

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала