هشدار عطا محمد نور به رهبران حکومت وحدت ملی

© عکس از صفحه عطا محمد نورهشدار عطا محمد نور به رهبران حکومت وحدت ملی
هشدار عطا محمد نور به رهبران حکومت وحدت ملی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
عطا محمد نور والی بلخ و رئیس اجرایی حزب جمعیت اسلامی افغانستان گفت: در برابر بی‌کفایتی حکومت دست به قوی‌ترین و خطرناک‌ترین حرکت‌های مدنی خواهیم زد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری جمهور از بلخ، عطا محمد نور، والی بلخ و رییس اجرایی حزب جمعیت اسلامی، هشدار می‎دهد که اگر حکومت اصلاحات در بخش‌های گوناگون نظامی و ملکی بوجود نیاورد، صدها هزار نفر را بسیج خواهد کرد.
عطا محمد نور هشدار می‎دهد که اگر حکومت اصلاحات در بخش‌های گوناگون نظامی و ملکی بوجود نیاورد، صدها هزار نفر را بسیج خواهد کرد.
به گفته این منبع، آقای نور روز گذشته در مراسم ادای نماز عید سعید فطر در بلخ سخنرانی می‏کرد، تأکید کرد که رهبران حکومت وحدت ملی در برابر مردم باید پاسخ‎ گو باشند و به مشکلات امنیتی مردم رسیدگی کنند.
به گفته وی، مشکل کشور حل شود ما مشکل شخصی نداریم در غیر آن ما مجبور استیم که به قوی‌ترین و خطرناک‌ترین حرکت‌های مدنی دست بزنیم.
والی بلخ افزود:" خود ما، ملت ما و متحدین ما مجبور استیم که حرکت صدها هزار نفری به کابل راه بیندازیم".
رییس شورای اجرایی جمعیت اسلامی، بر آوردن اصلاحات و تحقق خواست های جمعیت اسلامی که در اعلامیه آن حزب مطرح شده بود، تاکید نمود.
آقای نور از فساد گسترده، نا امنی و بی ثباتی در کشور به شدت انتقاد کرد و نا امنی های اخیر را ضعف گسترده و غیر قابل انکار در نهاد های امنیتی و کشفی خوانده، یکبار دیگر به عملی شدن خواست های مردم و معترضین مبنی بر آوردن اصلاحات در حکومت، تاکید و اذعان داشت که از داد خواهی خون شهدای رویداد های اخیر و خون مقدس جوانان معترض و عدالت خواه که از سوی دسته های معین بر آنان دستور شلیک داده شد، نمی گذرد.
عطا محمد نور؛ راه برون رفت از وضعیت موجود را، وسعت بخشیدن حکومت، حضور فعال و‌گسترده احزاب و شخصیت های سیاسی در تصمیم گیری های ملی، حضور متعادل اقوام در حکومت، احترام و رعایت آزادی های مدنی و بیان، دموکراسی و مردم سالاری و ایجاد رابطه نزدیک میان حکومت و مردم و‌در عین حال توجه حکومت به صدای مردم و پاسخ دهی به خواست های برحق آنان، عنوان کرد و تصریح نمود که بدون توجه به این مسایل، کشور دچار بحران خواهد شد.
وی یکبار دیگر تاکید کرد که اگر خواست های مردم و جمعیت اسلامی عملی نشود، حرکت های مدنی وسیعی را راه خواهند انداخت.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала