واکنش واشنگتن به خواسته های اعراب از قطر

© Fotolia / Garyواشنگتن: اجرایی شدن خواسته‌های اعراب از قطر «خیلی مشکل» است
واشنگتن: اجرایی شدن خواسته‌های اعراب از قطر «خیلی مشکل» است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزیر خارجه آمریکا در واکنش به خواسته‌های اعراب از قطر برای کاهش سطح روابط با ایران و انجام کارهای دیگر به عنوان پیش‌شرط عادی‌سازی روابط گفت که اجرایی شدن این خواسته‌ها «خیلی سخت» است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تابناک، رکس تیلرسون وزیر خارجه آمریکا در واکنش به مطرح شدن خواسته‌های 13گانه عربستان و یاران منطقه‌ای از قطر، عملی شدن این خواسته‌ها را «خیلی سخت» دانست.

روز گذشته عربستان، بحرین، امارات و مصر فهرستی از درخواست‌ها را به قطر تحویل دادند و گفتند که عادی شدن روابط با دوحه منوط به عملی شدن همه این خواسته‌هاست. کاهش سطح روابط با ایران و تعطیلی شبکه خبری الجزیره، 2 خواسته از 13 خواسته عجیب اعراب بود که البته قطر آنها را «زیاده‌خواهانه« توصیف کرد.

تیلرسون امروز به این فهرست بلند بالا واکنش نشان داد و پس از انتقاد خیلی نرم از محتوای آن، گفت که به هر حال تهیه و ارائه همین لیست هم مبنایی خوب برای پیشبرد مذاکرات برای حل بحران قطر و دیگر کشورهای عربی ایجاد کرده است.

وزیر خارجه آمریکا با اطلاع از غیراجرایی بودن خیلی از خواسته‌های اعراب، طرفین را به ادامه گفت‌وگو و یافتن راه‌حلی دیگر تشویق کرد و گفت: «گام ثمربخش بعدی عبارت خواهد بود از گرد آمدن کشورها دور میز مذاکره و ادامه این گفت‌وگو.»

تیلرسون به روزهای قبل از منفی شدن نگاه آمریکا به قطر ثروتمند بازگشت و گفت: «متحدان ما اگر با هم اقدام کنند، قوی‌تر خواهند بود و گام‌های محکم‌تری به سمت هدف مورد توافق همه یعنی جلوگیری از گسترش تروریسم برخواهند داشت.»

وزیر خارجه آمریکا در انتها از همه طرفین دخیل در بحران جدی موجود بین قطر و یاران عربستان خواست که از «لفاظی‌» بپرهیزند.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала