نگرانی پناهجویان افغان از اخراج‌ شدن از اروپا

© AFP 2023 / Iakovos Hatzistavrouنگرانی پناهجویان افغان از اخراج‌شدن از اروپا
نگرانی پناهجویان افغان از اخراج‌شدن از اروپا - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
شماری از پناهجویان افغان در کشورهای اروپایی می‏گویند که حکومت افغانستان با تمامی کشورهای اروپایی پیمان بازگرداندن پناهجویان را امضا کرده است و هر آن احتمال اخراج شان از این کشور می رود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، آمارهایی اداره مهجرت اتحادیۀ اروپا نشان می‎دهند که ورود پناهجویان به شمول افغان‎ها به کشورهای اروپایی، امسال در مقایسه به سال گذشته میلادی، ۹۵ درصد کاهش یافته است. عفو بین الملل، دوماه پیش در یکی از مقاله‎هایش گفت که کشته و زخمی شدن غیرنظامیان در افغانستان گواۀ بر این است که افغانستان برای بازگرداندن مهاجران آماده نیست. این سازمان گفته است که حکومت افغانستان در تامین امنیت ناکام بوده است، اما سال گذشته توافقنامه‎هایی را با کشورهای اروپایی امضا کرد که بربنیاد آن، افغان‏های اخراج شده از کشورهای اروپایی را بپذیرد. مسیح رسول، وکیل مهاجران افغان درهالند می‎گوید که پس از این امضای این توافق‏نامه‏ها، شماری از پناه‏جویان افغان از کشورهای اروپایی اخراج شدند. وی در این باره بیان داشت: "پس از آن‎که توافق نامه‏هایی از سوی کشورهای اروپایی با دولت افغانستان امضاء شدند، من شمار زیادی از افغان‏ها را دیدم که بازداشت و شماری از آنان اخراج نیز شدند".

 احمد، یک پناهجوی افغان درهالند نیز گفت: "کسانی‏که در افغانستان صد گونه مشکل داشتند و درآن‎جا نمی توانستند زنده‎گی کنند، و این‎جا آمدند، اما شما مقام‏ها آنان را در این‏جا هم، آرام نمی‎گذارید؟".

در زندان میدان هوایی شهرآمستردام هالند، پناهجویانی آورده می‏شوند که پرونده‎های شان از سوی دولت هالند بسته می‏شود و نیز مهاجرانی که با سندهای جعلی در میدان هوایی بازداشت می شوند درهمین‏جا نگهداری می‎شوند.

در همین حال، برای طلوع نیوز اجازۀ تصویر برداری از داخل کمپ پناهجویان در هالند داده نشد. در این کمپ خانواده‎های پناهجویانی نیز استند که ده تا پانزده سال را در هالند گذشتانده اند، اما تاکنون به حیث پناهجو پذیرفته نشده اند.  ادارۀ اروپایی برای محافظت از مرزهای اروپایی "فرانتیکس" که در جزیره‎های یونان فعالیت دارد، آمار دقیق پناهجویان را در اختیار طلوع نیوز قرار داد. بربنیاد این آمارها، روند ورود پناهجویان به کشورهای اروپایی، امسال ۹۵ درصد کاهش یافته است. بربنیاد این آمارها، در سال گذشته، ۱۵۵۰۰۰پناه‎جو وارد کشورهای اروپایی شدند در حالی که در سال ۲۰۱۴ شمار شان به ۴۲۰۰۰ هزار تن بود، اما امسال شمار آنان بسیار کمتر از این آمار است.    

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала