افغانستان در نشست بروکسل خواستار فشار بر پاکستان می‌شود

© AFP 2023 / John Thysافغانستان در نشست بروکسل خواستار فشار بر پاکستان می‌شود
افغانستان در نشست بروکسل خواستار فشار بر پاکستان می‌شود - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت دفاع ملی اعلام کرد که در نشست وزرای دفاع ناتو، افغانستان خواستار فشار آوردن بر پاکستان و برخورد جدی با گروه‌های تروریستی و افراط‌ گرا در قلمرو پاکستان خواهد شد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری آوا، قرار است نشست وزرای دفاع کشورهای عضو ناتو فردا (چهارشنبه) در بروکسل پایتخت بلژیک برگزار شود. یکی از محورهای اصلی این نشست، ماموریت پشتیبانی ناتو از نیروهای امنیتی کشور است.
محمد رادمنش، معاون سخنگوی وزارت دفاع ملی می‌گوید: "کشورهای که با افغانستان در مبارزه با تروریسم همکاری دارند، باید بدون انشعاب تروریسم به‌دسته‌های خوب و بد، نیروهای دفاعی کشور را کمک کنند".
او تاکید کرد که کشورهای منطقه نیز باید در عمل تعهد بسپارند که از همکاری با تروریسم دست بر می‌دارند.
از سوی دیگر او می‌گوید که افغانستان در نشست وزرای ناتو خواستار فشار آوردن بر پاکستان و برخورد جدی با گروه‌های تروریستی و افراط گرا در قلمرو پاکستان خواهد شد.
این گفته‌ها در حالی از سوی رادمنش مطرح می‌شود که افغانستان در طول ۱۶ سال گذشته پیوسته پاکستان را به حمایت و پناه دادن به گروه طالبان و دیگر مخالفان مسلح دولت این کشور متهم می‌کند اما پاکستان همواره این اتهامات را رد کرده است.
طارق شاه بهرامی، سرپرست وزارت دفاع ملی در این نشست از افغانستان نمایندگی می‌کند.
هنوز مشخص نیست که در نشست وزرای دفاع کشورهای عضو ناتو در رابطه به افزایش نیرو برای جنگ افغانستان چه تصمیمی اتخاذ خواهد شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала