لاریجانی: مردم افغانستان توانایی مبارزه با تروریست ها را دارند

© AFP 2023 / Atta KenareПредседатель иранского парламента Али Лариджани
Председатель иранского парламента Али Лариджани - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس مجلس شورای اسلامی ایران گفت: افغانستان نیاز به حضور نیروهای خارجی ندارد زیرا مردم افغانستان توانایی مبارزه با تروریست ها را دارد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی ایران امروز (سه شنبه) در دیدار با «عبدالرئوف ابراهیمی» رئیس مجلس افغانستان در حاشیه اجلاس روسای مجالس اوراسیا در سئول پایتخت کوریای جنوبی با بیان این مطلب، افزود: مسئله تروریست در افغانستان مانع پیشرفت این کشور شده، این در حالی است که مردم افغانستان توانایی برخورد با آنها را دارند و حضور نیروهای خارجی به بهانه مبارزه با تروریسم امور مربوط به پیشرفت افغانستان را مختل کرده است.

صلاح الدین ربانی - اسپوتنیک افغانستان
صلاح الدین ربانی با دکتور علی لاریجانی دیدار کرد

رئیس مجلس شورای اسلامی ایران گفت: ایران در زمینه مبارزه با تروریسم هر کمکی که بتواند به افغانستان ارائه می‌کند و به نظر ما سازماندهی نیروهای افغانستانی برای مبارزه با تروریسم امری ضروری است.
وی ادامه داد: ناتو با ادعای مبارزه با تروریسم وارد افغانستان شده و چندین سال است، که حضور آنها به طول انجامیده و این موضوع نشان می‌دهد ناتو یا توانایی مبارزه با تروریسم را ندارد یا از جدیت کافی برخوردار نیست.
رئیس مجلس شورای اسلامی ایران گفت: ایران بر ضرورت وحدت نیروهای سیاسی افغانستان تأکید دارد زیرا شکاف بین این نیروها تأثیرات منفی فراوانی دارد.
بدنبال راه حلی برای جلوگیری از سرایت تروریسم به کشورهای همسایه هستیم
عبدالرئوف ابراهیمی رئیس مجلس افغانستان نیز در این دیدار اظهار داشت: در همه حال افغانستان ایران را در کنار خود دیده و ما نیز از حادثه تروریستی که اخیرا در تهران رخ داده است، بسیار ناراحت هستیم و این اقدام تروریستی را محکوم می کنیم.
ابراهیمی بیان کرد: افغانستان برای مبارزه با تروریست‌ها و از بین بردن این پدیده شوم به دنبال یک راه‌حل مناسب است تا این پدیده شوم به سایر کشورهای همسایه سرایت نکند.
نخستین نشست روسای مجالس اوراسیا سال گذشته در مسکو و با حضور مقامات پارلمانی 20 کشور برگزار شد.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала