از اختلافات ناتو و امریکا تا تلاش پنتاگون برای نهایی کردن استراتژی در افغانستان

© AP Photo / Jacquelyn Martinاز اختلافات ناتو و امریکا تا تلاش پنتاگون برای نهایی کردن استراتژی در افغانستان
از اختلافات ناتو و امریکا تا تلاش پنتاگون برای نهایی کردن استراتژی در افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
لوی درستیز قوای مسلح ایالات متحده امریکا در حالی برای نهایی کردن استراتژی امریکا در قبال افغاستان به این کشور سفر کرده که روابط ناتو و امریکا در افغانستان در سایه اختلافات و سردرگمی قرار دارد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری تسنیم، پنتاگون در حالی با فرستادن جنرال جوزف دنفورد لوی درستیز قوای مسلح ایالات متحده امریکا به کابل برای نهایی کردن استراتژی نظامی امریکا در قبال افغانستان تلاش دارد که با وجود گذشتن 6 ماه از روی کار آمدن دونالد ترامپ، کاخ سفید هنوز نتوانسته است رویکرد جدید دولت امریکا در قبال افغانستان را اعلام کند.

هفته گذشته جنرال جیمز ماتیس، وزیر دفاع ایالات متحده امریکا که برای ارائه گزارش به کمیته نیروهای مسلح در مورد سیاست سالانه دفاعی در سنای امریکا حاضر شده بود به دلیل عدم اتخاذ استراتژی مشخص در قبال افغانستان مورد انتقاد جان مکین و سایر سناتوران امریکایی قرار گرفت.

پس از آنکه طرح جنگی مک‌ماستر مورد تایید کاخ سفید قرار نگرفت، پنتاگون تلاش دارد تا استراتژی نظامی جدید امریکا در قبال افغانستان را طراحی کند که به همین دلیل جنرال دنفورد لوی درستیز قوای مسلح امریکا را به کابل فرستاده است تا بررسی کند که بن‌بست جاری امنیتی در مبارزه با طالبان را با چه میزان افزایش نیرو می‌توان در هم شکست.

در پی انتقادات سناتورهای امریکایی هفته گذشته وزیر دفاع امریکا در سنای این کشور اعلام کرد که تا اواسط ماه جولای رویکرد جدید امریکا که استراتژی نظامی این کشور در قبال افغانستان را نیز شامل خواهد شد، اعلام می‌کند.

ترامپ در حالی از جنرال ماتیس خواسته تا رویکرد جدید امریکا در قبال افغانستان را مشخص کند که بحران جاری در افغانستان تنها از طریق نظامی قابل حل نیست و نیاز به دیپلماسی فعال واشنگتن و تفاهم با کشورهای منطقه را نیز دارد به همین دلیل به نظر می‌رسد که جنرال ماتیس نتواند از پس آن برآید.

کارشناسان معتقد هستند که به دلیل حساسیت کشورهای منطقه‌ای به ویژه روسیه از فعالیت و گسترش مرموز داعش در افغانستان وضعیت امنیتی افغانستان پیچیده‌تر از آن است که با اعزام سربازان بیشتر و تشدید جنگ بهبود یابد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала