سئول به خاطربکار برد کلمه" روسپی‌ها "خشمگین گردید

© AFP 2023 / Ed JonesЮжнокорейские студенты во время церемонии в День Совершеннолетия в Сеуле
Южнокорейские студенты во время церемонии в День Совершеннолетия в Сеуле - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت خارجه کوریای جنوبی خشم خود را از اقدام یک دیپلمات جاپانی در بکارگیری عبارت "فاحشه‌ها" به جای "بردگان جنسی" در دوره اشغال کوریا توسط جاپان ابراز داشت.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از العالم به استناد از پایگاه روسیا الیوم، وزارت خارجه کوریای جنوبی اعلام کرد: رسانه های گروهی از زبان سرکنسول جاپان در شهر آتلانتای آمریکا نقل کرده اند که وی بردگان جنسی در دوره اشغال کوریا توسط ژجاپان در جنگ جهانی دوم را "فاحشه" نامیده است.
جو جون هیوک سخنگوی وزارت خارجه کوریای جنوبی در کنفرانسی مطبوعاتی گفت: اگرواقعا چنین اظهاراتی بیان شده باشد، اصلا مناسب نیست و با درک جامعه بین المللی از این حقیقت در تضاد است که پرونده بردگان جنسی حاوی جرایم خشونت جنسی علیه این زنان در جریان جنگ و نقض گسترده حقوق بشر است.
این وزارتخانه گفت: تحقیق درباره این اظهارات درجریان است واقدامات لازم از جمله ابراز تاسف شدید و درخواست برای پس گرفتن آن از طریق کانال های دیپلماتیک اتخاذ خواهد شد.
تاکاشی شینوزوکا سرقنسول ژجاپان گفته است که دلیلی مبنی بر بردگی زنان کوریایی در زمان جنگ جهانی دوم از سوی ارتش جاپان وجود ندارد بلکه آنها "فاحشه" بوده اند.
برپایه این گزارش، منابع مختلفی گفته اند که جاپا ن در سرزمین های تحت اشغال خود قبل و در زمان جنگ جهانی دوم، زنان را به طور سیستماتیک و سازمان یافته به بردگی جنسی کشیده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала