نتایج سرشماری و افزایش تمایل روی آوردن به اسلام در استرالیا

© Fotolia / Paul Liuسرشماری و افزایش تمایل روی آوردن به اسلام در استرالیا
سرشماری و افزایش تمایل روی آوردن به اسلام در استرالیا - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نتایج سرشماری استرالیا در سال 2016 که روز سه شنبه نتایج آن منتشر شد، نشان می دهد جمعیت این کشور پیرتر، تنوع نژادی آن بیشتر و از نظر عقیدتی نیز مردم ضمن رویگردانی از مسیحیت به مذاهب دیگر از جمله اسلام روی می آورند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، نتایج سرشماری استرالیا در سال 2016 که روز سه شنبه نتایج آن منتشر شد، نشان میدهد که جمعیت این کشور پیرتر و متنوع تر از پیش دشده است. این سرشماری به دلیل اینکه میلیون ها نفر نتوانستند فرم های آنلاین مربوطه را تکمیل کنند به عنوان 'سرشماری شکست خورده' نام گرفته است، اما با وجود این مشکلات، 95.1 درصد از استرالیایی فرم های مربوطه را تکمیل و متخصصان مناست بودن آن جهت استفاده را مورد تایید قرار دادند.
براساس داده های این سرشماری، جمعیت استرالیا 23 میلیون و 401 هزار و 892 نفر برآورد شده است.
طبق این سرشماری، به طور کلی میانگین جمعیت استرالیا زنانی با 38 سال سن و متاهل هستند که در این کشور متولد شده و با درآمد هفتگی 662 دالر در یکی از شهرهای اصلی این کشور زندگی می کنند.
از نتایج قابل توجه سرشماری این کشور شمار افزایش افرادی است که از مذهب خاصی پیروی نمی کنند.
نتایج نشان می دهد یک سوم از استرالیایی ها به مذهب 'نه' گفته اند. این آمار نسبت به 50 سال گذشته که بیشترین جمعیت استرالیا را مسیحیان تشکیل می دادند، رقم قابل توجهی است.
براساس این سرشماری، در حالی که استرالیایی ها از مذهب مسیحیت فاصله می گیرند، پیروان جدید هندوئیسم، بودیسم و اسلام در این کشور نسبت به سال های گذشته رو به افزایش است.
براساس نتایج این سرشماری، در فاصله سال های 1991 تا 2016 افزایش پیروان هندوئیسم و بودیسم به ترتیب 533 و 200 درصد بوده، در حالی این رقم در مورد اسلام 160 درصد گزارش شده است.
حدود نیمی از استرالیایی ها در خارج از این کشور متولد شده اند و یا حداقل یکی از والدین آنها خارجی هستند.
یک میلیون تن از استرالیایی ها در چین و یا هند متولد شده اند و این کشورها بیشترین منبع مهاجرت به استرالیا را تشکیل می دهند.
انگلستان، نیوزیلند، چین، هند و فیلیپین پنج کشوری هستند که پس از استرالیا، شهروندان استرالیایی در این کشورها متولد می شوند.
زبان انگلیسی همچنان زبان بیش از 75 درصد از مردم استرالیا است، در حالی که 301 نوع زبان مختلف در سراسر این کشور محاوره می شود.
پس از زبان انگلیسی، ماندارین (زبان چینی)، عربی، ویتنامی و کانتو (زبان چینی ها) از اصلی ترین زبان هایی هستند که در استرالیا استفاده می شوند.
از نظر سنی نیز یک نفر از هر 6 استرالیایی بیش از 65 سال سن دارد و بیشترین سهم گروه های سنی جوان از کشورهای آسیایی به استرالیا مهاجرت کرده اند.
از نظر ساختار خانوادگی نیز 44.7 درصد از زوج های استرالیایی دارای فرزند، 37.8 درصد زوج ها بدون فرزند، 15.8 درصد خانوارها یک نفره (مطلقه و خودسرپرست) و 1.7 نیز سایر موارد را تشکیل می دهند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала