قدرت نظامی روسیه ناتو را نگران ساخته است

© Sputnik / Alexey Filippovقدرت نظامی روسیه ناتو را نگران ساخته است
قدرت نظامی روسیه ناتو را نگران ساخته است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رییس کمیته نظامی پیمان اتلانتیک شمالی اعلام کرده است که ناتو از قدرت نظامی رو به رشد روسیه نگران است.

به گزارش اسپوتنیک، جنرال پیتر پاول، رییس کمیته نظامی پیمان اتلانتیک شمالی (ناتو) با اشاره به پیشرفت جدی روسیه در بخش نظامی گفته است، که قدرت نظامی روسیه ناتو را نگران ساخته است.

این مقام بلندپایه ناتو یادآور شده است که در روسیه علاوه بر انواع جدید سلاح عادی، سلاح هسته‌ای نیز توسعه می‌یابند. و این در حالیست که نیروهای مسلح روسیه قادر به اجرای موثر عملیات در فاصله‌های دور از قلمرو شان می‌باشند.

وی گفت: "ما با یک نوسازی تمام عیار نیروهای مسلح روسیه مواجه هستیم".

جنرال پاول گفته است به دلیل اینکه تاهنوز سیاست روسیه در قبال ناتو نامشخص باقی مانده است، نمی‌توان تصامیم تهاجمی رهبری روسیه در رابطه با ناتو را کاملاً تائید کرد. وی گفت: "به این دلیل ما این تهدید را بسیار جدی می‌گیریم".

این جنرال ناتو اشاره کرد که در حال حاضر ناتو نمی‌تواند تنها بر تهدیدات از جانب حکومت‌ها تمرکز کند، چون ناتو بالای تشدید مبارزه با تروریسم کار می‌کند.

اظهارات درمورد وجود تهدید روسی به کشورهای بالتیک و لهستان بار ها بیان شده اند، در حالیکه مسکو اعلام نموده که روسیه هیچ‌گاه بالای کشورهای این پیمان حمله نخواهد کرد.

به گفته سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه، ناتو می‌داند که مسکو هیچ تصمیمی برای حمله ندارد، اما مقامات ناتو از این موضوع برای افزایش نیروهای نظامی و تسلیحات در نزدیکی مرز‌های روسیه استفاده می‌کنند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала