رسانه ها: تهدید قصر سفید علیه اسد منجر به حمله جدید کیمیاوی در سوریه می شود

© Sputnik / Vladimir Vedorenko /  مراجعه به بانک تصاویر رسانه ها: تهدید قصر سفید علیه اسد منجر به حمله جدید کیمیاوی در سوریه می شود
رسانه ها: تهدید قصر سفید علیه اسد منجر به حمله جدید کیمیاوی در سوریه می شود - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رسانه های امریکا به این باور اند که تهدیدات قصر سفید علیه بشار اسد، رئیس جمهور سوریه در مورد غیر قابل بودن استفاده از سلاح کیمیاوی می تواند حاکی از آمادگی برای حمله جدید به مواضع نیروهای دولتی در خاک سوریه از سوی واشنگتن گردد.

به گزارش اسپوتنیک، روزنامه " The Washington Post" در مورد بیانیه قصر سفید نوشته است، ایالات متحده دارای انواع متعددی از سلاح از جمله طیاره های جنگی و بدون سرنشین در منطقه می باشد که می تواند از آنها استفاده کند. اما به احتمال خیلی زیاد ممکن است از تجهیزات کشتی های جنگی نسبت به پایگاه های نظامی در ترکیه و امارات که نیاز به مسائل دیپلماتیک کمتری را دارد، استفاده نماید.
روزنامه واشنگتن پست همچنین خاطر نشان ساخت که تاریخ 6 اپریل راکت های تاماهاک از سوی کشتی های نظامی امریکایی به سوریه شلیک شده بودند. در حال حاضر پنتاگون چند کشتی جنگی دیگر از جمله کشتی گروه تحت رهبری کشتی طیاره بر جرج بوش را در منطقه مستقر کرده است. این روزنامه اشاره می کند که ارتش امریکا از هر گونه ابراز نظر در مورد این بیانیه خودداری می ورزد.
در عین حال ، نیکی هیلی، نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل هشدار داد که مسئولیت استفاده مکرر رژیم سوریه از سلاح کیمیاوی علاوه بر اسد بر عهده روسیه و ایران خواهد بود.
پیش این گزارش شد، که قصر سفید ادعا می کند که امریکا شواهدی در دست دارد که بشار اسد رئیس جمهور سوریه برای حمله جدید با استفاده از سلاح کیمیاوی آمادگی می گیرد.
در بیانیه قصر سفید آمده است " این اقدامات رژیم سوریه به رهبری اسد کاملا مشابه فعالیت هایی که مدتی قبل از استفاده از سلاح های کیمیاوی در تاریخ 4 اپریل سال 2017 حکومت سوریه علیه غیر نظامیان صورت گرفت، می باشد.
قصر سفید تاکید کرد، " اگر بشار اسد یک بار دیگر دست به کشتار جمعی با سلاح کیمیاوی بزند، او و ارتشش هزینه سنگینی پرداخت خواهند کرد.
پیش از این، سیمور هرش روزنامه نگار امریکایی گزارش داد، دونالد ترامپ با وجود اینکه خبر داشت که حکومت سوریه از هیچ گونه سلاح کیمیاوی در سیچوان استفاده نکرده، باز هم فرمان مستقیم حمله راکتی به پایگاه هوایی شعیرات را صادر کرد.
قابل ذکر است، امریکا سوریه به استفاده از سلاح کیمیاوی علیه غیر نظامیان متهم کرد و به این بهانه نیروهای نظامی امریکا در تاریخ 7 اپریل پایگاه هوایی شعیرات را مورد هدف 59 راکت توماهاک قرار دادند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала